Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Det er sikkert forskjellig fra besteforeldre til besteforeldre. Mine besteforeldre på farsiden er helt vanvittig opptatt av oppkalling! Alle deres 7 barn er oppkalt, og slik har det vært i generasjoner. Så for dem betyr oppkalling veldig mye. Men mine besteforeldre på morsiden er ikke så opptatt av det, men de synes også at oppkalling er en fin tradisjon. Min mor og hennes søstre skulle egentlig vært oppkalt, men de fikk navn som "gamlingene" syntes var finere. Men jeg er oppkalt, og dette var deres forslag, så helt ugyldig til oppkalling er de ikke ;-)
Vannmann35 Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Ingen i vår familie som er spesielt opptatt av oppkalling - tvert i mot var min farmor lite begeistret da min kusine fikk hennes navn og min bror fikk min farfars... Min mormor derimot vet jeg ville likt mer å blitt oppkalt, hun har ymtet litt på om det, men ikke veldig sterkt...
nussie Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 På ingen av våres side har det noen gang vært snakk om oppkalling heldigvis.Ingen som har ymtet noen gang i hele tatt.Syntes nesten litt synd på de som føler at de må kalle opp fordi det er tradisjon eller at noen blir fornærmet om det ikke blir gjort. Men det er vel heldigvis ikke så voldsomt vanlig lengre som det var før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå