amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Dettte blir ett lite klageinnlegg. Det nytter jo ikke å snakke med samboeren. Han har en familie som aldri sier gratulerer etc. Vi har nettopp fortalt dem at jeg er gravid igjen. Han fortalte det til farmoren når hun stod på kjøkkene. Hun kom inn i stuen som om ingen ting var skjedd. Det samme med faren, ikke en reaskjon. Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hadde kansje vært greit å få høre. Jeg blir så skuffa, det var på samme måte med første mann. Gidder ikke å besøke dem mer, hvis ikke de kan vise lit initativ.
**Lillemy** Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Hei! Sjønner at du er skuffa... Men du får trøste deg med at vi mennesker ikke er like emosjonelle, noen hopper og danser når de får en slik beskjed, mens andre ikke viser noen reaksjon i det hele. Dette betyr ikke at de ikke er glade, de er bare ikke så flinke til å vise følelser ) Så ikke bry deg om dem, du! Kos deg over graviditeten! (men hadde jeg hadde nok vært skuffet jeg også, om jeg hadde vært i din situasjon...)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Jeg sliter også veldig med svigerfamilien min. Elle dvs sviger mor mi. Kunne sikkert skrevet en bok om dette. Så føler veldig med deg. Jeg skjønner ikke hvorfor noen kan oppføre seg slik. Er det så vanskelig å si gratulere, dette var koseligt, hvordan går det med deg? Jeg har heller ikke fått noe gratulerer fra svigerfam, men det kommer andre komentarer for å si det sånn.. Og dumme meg blir like skuffet hver gang..
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2008 det merkelige er at man vet at det ikke kommer og så blir man skuffa allikevel. sist graviditet nevnte det det knapt med et ord. men det er vel litt hormonene sin feil at vi reagerer som vi gjør.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Ja hormonene har nok noe å si. Men det er svært mange ting jeg blir veldig skuffet og såret av fra den kanten der, selv når jeg ikke er gravid også.
Lille jente Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Skjønner deg veldig veldig godt. Når min mann fridde til meg, og vi fortalte det til svigers så de bare rart på oss og sa javel...etter lenge sa de, vi får vel gratulere dere også da. Etter vi hadde vært der en times tid kommer det fra svigermor; Har du fått ring også? Akkurat som de ikke hadde ventet noe sånt av oss...hallo.. Svogeren min sa bare: Åh, var det bare det, jeg trodde dere var gravide. Min man: Ble du skuffet nå? Svoger: Ja. Det var gledelig å høre når vi skulle gifte oss...
vanillaface Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Det er litt som å høre mine foreldre....ingen som hopper i taket av gode nyheter her i gården nei!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Huff, føler med deg. Spes svigerfar hos oss er ikke noe god på å vise følelser, men så det heldigvis på han at han ble kjempeglad. Og ikke minst gratulerte han og sa det var stas. Tror jeg hadde blitt superskuffa med en sånn reaksjon som du fikk. Men har du/dere prøvd å ta det opp med dem? At det er veldig skuffende med så manglende entusiasme... Det kan jo hende at de ikke skjønner selv at de skuffer deg...
<3 lykkeliten <3 Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Min svigermor sa: "åja". Skikkelig bra respons. Når vi fortalte at vi venter baby. Også fortsatte hun å fortelle om sin Egypttur. Håpløst. To uker senere sa hun at jeg måtte knipe igjen til april. (term i oktober) For da var det ikke så mange som hadde bursdag i slekta. Hun sa det ikke på tull, men var helt alvorlig. Der i gården er det heller aldri mulig å få høre et gratulerer eller spørsmål om hvordan man har det. Jeg er vant til det i min egen slekt, så det er så uvant. Jeg blir skikkelig lei meg. Så skjønner godt hvordan du har det.
mai mammaen til to Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 husker da vi fortalte til svigermor at hun skulle bli farmor for første gang.. hun reagerte med å bli helt sjokkert...også sa hun til sambo, du sa jeg skulle bli 50 år før jeg ble bestemor.... men så etter et min så var hun kjempe glad.. men var litt forskjell fra når vi fortalte det til min mor..som også fikk sitt første barnebarn. hun fikk stjerner i øynene og hoppet i taket og skrek av glede.... løp rundt i stuen og sa jeg skal bli mormor jeg skal bli mormor.. var litt kjekkere å fortelle det til henne gitt.. jeg skjønner godt at du blir skuffet jeg... vanlig at folk reagerer med å si gratulerer osv når man får vite at noen er gravide....
Nina-pia me Ditto i magen Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Skjønner så utrolig godt hvordan du føler det! Vi fikk omtrent samme reaksjon når vi fortalte det til hans familie igår. Moren sa gratulerer etterhvert, men faren sa bare åja, javel... Men jeg er trøtt så jeg går og legger meg. Storesøstra hans virka bare sur. Kom ikke et ord fra henne i det hele tatt. Lillesøstra hans derimot hyla og begynte å grine av glede. De eneste i familien som viser følelser er min samboer og lillesøsteren. Litt forskjell fra min familie. Dette er første barnebarn på begge sider. Mine foreldre begynte å grine av glede. Mamma ropte: Er det sant!!! Og gråt. Min far klarte ikke snakke på flere minutter, bare gråt og holdt rundt meg. Og mine brødre ble alle kjempeglade, og viste det. Det er litt trøst for meg å tenke på... En stor klem til dere som opplever det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå