Gå til innhold

jenta mi er 7 mnd og spiser stort sett hver 3 time enda..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ho får grøt, middag og grøt igjen.. av og til en dessert til lunsj.....

sånn er dagen vår.

0800-mme+grøt

1100-dessert+mme

1400- 1 middagsglass og vann

1700-grøt, vann og mme

2000-mme

ser det er mange som ikke spiser hver tredje time når dei er så gamle.. når slutter dei med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 5 1/5 mnd og jeg er sikker på at han kunne spist hver 3.time han også hvis han fikk.

Han får;

1. mme

2. grøt + det som er igjen av mme etter jeg laget grøten

- (her kan det komme et mellommåltid med mme hvis det var veldig tidlig frokost osv.)

3. middagsglass + vann + dessert

4. mme og/eller grøt + vann

Han er godt i hold gutten her ja. Men det er ifølge grafen hos helsesøster, ikke pr øyemål. Må nesten være såpass hehe.

Husker ikke helt når de andre sluttet med det, men det kommer sikkert naturlig når de får mer og mer fast føde.

Min erfaring er vel mye at jeg er jeg selv som oppfatter han som sulten etter 3 timer, mens hvis jeg har prøvd å drøye det så har det gått fint. 4 timer osv. Lett for å tro at suttring er sult merker jeg.

Skrevet

Ehh, er ikke det vanlig å spise 4-5 ganger om dagen da? Eller er mine to ekstra glupske?!

Har to gutter på 3 og 4 år og de spiser frokost, lunsj, 3-mat i barnehaven, middag og kveldsmat/frukt, ble fort 5 måltider det!!

Skrevet

Synes det der høres helt flott ut, jeg.

Min er 8 mnd og har den mat-rytmen der og trives veldig bra med det.

Tror de kommer til å spise så mange måltider ganske lenge.

Bortsett fra måltidet kl. 2 spiser jo jeg like ofte ...

4 måltider om dagen er jo veldig vanlig, og for barn blir det ofte lenge mellom lunsj og middag, så da legges det ofte inn ett mellommåltid der. Så jeg tror nok den rytmen fortsetter til de er ganske mange år :-)

Skrevet

då er det bare å fortsette sånn da ;) er i gode rutine rå hun er stor fornøyd hele tiden ;) å sulten er ho etter 3 timer, eller når ho i det hele ser mat ;)

takk damer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...