ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Har sart hodebunn, så er en del plaget med at den klør. Og de siste dagene har den blitt helt ekstrem. Jeg klør meg til blods! Noen som har tips for hva jeg skal gjøre? Blir gal her jeg sitter!
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Bytt shampo, og se om det blir bedre. Er du sikker på at du ikke har en form for eksem eller sopp? Min søster klør med jevne mellomrom, og også heftig sånn som du sier. Litt utslett som hun trodde kom fra kløing eller litt eksem. Det var en form for sopp, og kløen forsvant etter endt kur. Mange år med kløing forsvant.
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Bio+ shampo... Verdens beste shampo mot tørr hodebunn.....
Poteto Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 gå på apotektet å kjøp fungoral. en shampo som er sinnsyk god på alt. tørr hodebunn, soreasis osv. mangen begynner å klø i hodebunnen når den er kaldt ute, da blir den fort tørr.. så kansje du skal prøve den?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2008 Har prøvd å bytte flere ganger (ikke ofte da) men blir ikke bedre. Vet du hvilken kur hun gikk på da? Og hvordan fant hun ut at det var sopp?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2008 Bio+ kjøpes hos frisør da eller?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2008 Har prøvd fungoral før, ble bra en liten periode, så var det på en igjen... =(
FrøkenSprøken Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Fungoral høres jo ut som en soppsjampo det da. Jeg bruker Natusan sin voksensjampo, og er strålende fornøyd med den:)
Eve Dallas Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har også det problemet, gå på frisørsalongen og spør der. Eller du kan rett og slett prøve Head & shoulders. Vær påpasselig å kun bruke produkter for sensitiv hodebunn!
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Bio+ får du kjøpt hos de fleste frisører. Den er suveren mot tørr hodebunn... jeg lover.. )
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2008 Head & shoulders funker i allefall ikke. Blir bare verre av den =( Har brukt den en periode nå og er verre enn noen gang.. Blir nok en tur til frisøren i morgen ja..
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Hun ble undersøkt av fastlege sin. Han mente at om det ikke fungerte burde hun videresendes til hudspesialist, for det finst stort sett hjelp å få. Har et barn med atopisk eksem og en lite hemmelighet er damen som lager produktene for http://www.spaaah.no/ De har akkurat komt med en ny shampo, som mange med eksem og ømfintlig hodebunn bruker. De har til og med kremer og produkt helt uten konserveringsmiddel..
Fire småtroll Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Jeg skjønner akkurat hva du mener! Jeg har det samme problemet, klør meg til blods... Jeg har atopisk hud da, og må styre unna alle sjampoer med parfyme, har prøvd det meste mot sensitiv hud fra frisør uten å bli nevneverdig bedre. Sjampo fra matbutikken kan jeg bare glemme, da blir jeg helt ødelagt, de er altfor sterke! Det som gjør kløen til å leve med er Vishy sjampo for sensitiv hodebunn, kjøpes på apotek. Prøvde også Zena sjampo fra helsekost nå, og den var veldig lindrende etter et par dager faktisk, men håret ble litt fett så den kan en ikke bruke over lengre perioder. Men dette er altså de produktene som gjør at jeg kan leve med kløen uten å klore meg helt opp.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. mars 2008 Kanskje jeg skal prøve den vishy da, håper jo lovende ut i allefall. Noe må jeg prøve værtfall, blir gaaaal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå