Gå til innhold

Til dere som har blitt gravide etter MA/SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventet dere en mens før dere begynte å prøve igjen, eller begynte dere å prøve med en gang? Og hvor fort ble dere gravide igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ventet ikke før vi begynte å prøve igjen. Første dag av siste sa er blitt vår "siste mens" dato. Er 18+3 nå uten en eneste blødning.

Det er litt forskjellig hva legene anbefaler. Noen anbefaler å vente til man har hatt en mens, men det er i hovedsak fordi det da er enklere å beregne termin for legene, samt at det er for at dere skal "komme over" tapet.

Ellers er det ingen medisinsk grunn til å vente annet enn det psykiske aspektet.

Lykke til!

Skrevet

Hoppa rett på med en gang vi! :) Er 17+3 i dag :D

Skrevet

Nei,vi venta ikke etter ma og jeg er nå 26 uker på vei og alt er flott:)

Skrevet

Vi ble gravid på første eggløsning forresten..

Skrevet

hei vi vente en menstruasjon og ble så gravide på første forsøk :)

er nå 27 uker på vei :)

Skrevet

Vi ventet ikke en mens, men gikk 7 mnd før vi ble gravide igjen, men nå er vi 24+6 uker på vei, og alt går kjempefint:)

Skrevet

Ble gravid igjen uten mens i mellom. Er 13 uker nå :-)

Skrevet

Jeg har begge erfaringer, ble gravid med datteren min etter en mens (altsaa 6 uker etter utskr) hun er snart 4 naa, med unntak av en bloedning i uke 5 hadde jeg et uproblematisk svangerskap.

I vinter mistet jeg etter aa ha blitt gravid rett etter uttak spiral (legen mener klima ikke var helt klart inni der) og saa ble jeg gravid rett etter utskr igjen (altsaa to veldig tidlige graviditeter som bare kom til uke 5) og da sa legen til meg, at naa MAAA du vente noen pp foer du proever igjen. Det er jo tydeligvis ikke noe problem aa bli gravid, men gi kroppen din og spesielt klimaet i livmoren din litt tid, etter 2,5 aar med spiral og naa to MA.

Dette er bare min erfaring og selv tror jeg det kan gaa veldig fint aa bli gravid med en gang, det er det veldig mange som blir. Jeg viderebringer bare raad fra min lege, som jo bare en mygg paa jordkloden han ogsaa.... =o)

Min graviditet satt naa 8 mnd etter siste utskr og da det skjedde bare foelte jeg paa meg at denne gangen gaar alt veldig fint. Da hadde jeg spist sink og progesterontilskudd noen mnd foer spiren satt, og jeg har ikke sett konturene av blod, spotting eller noe. Helt superfint svangerskap og ingen komplikasjoner, noe jeg selvsagt er veldig takknemlig for, etter et aar med ca 6 pp, hvor jeg ble befruktet 3 ganger og den siste sitter som et skudd. =o)

Lykke til! Haaper du blir veldig raskt gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...