Gå til innhold

Til dere som har blitt gravide etter MA/SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventet dere en mens før dere begynte å prøve igjen, eller begynte dere å prøve med en gang? Og hvor fort ble dere gravide igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Jeg har opplevd både en sa og en ma, og begge gangene sa legen at det var viktig at vi ventet med å prøve igjen til etter at mensen var tilbake. Han sa at det var for at livmoren trengte tid på å komme seg igjen, og til å få renset ut rester fra det forrige svangerskapet. Han sa også at det var større fare for å miste igjen om vi ikke ventet.

Vi ble gravide igjen i 2. pp. og 3. pp.

Lykke til! :-)

Skrevet

Etter min første SA ble jeg gravid igjen etter tre måneder. Vi fikk beskjed om å vente til jeg hadde hatt en menstrasjon, men følte meg ikke klar da, var sliten og nedfor. Da vi begynte prøvinga igjen ble jeg gravid med en gang. Også det svangerskapet endte med SA i uke 6 og legen mente det var best at vi ventet 3 måneder siden det hadde gått galt to ganger. Vi fulgte det rådet, og jeg ble igjen gravid i 1pp. 9 måneder senere fikk vi en stor og flott gutt. Kan jo nevne at vi hadde fått et barn før spontanabortene.Denne gangen ble jeg gravid i 2pp. Vet leger gir litt forskjellige råd angående prøving igjen etter SA. Jeg ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Det er veldig mange forskjellige råd leger gir... Til meg sa både gyn og lege at grunnen til at mange sier at man skal vente til etter første mens er for det 1. fordi livmoren får trekt seg helt sammen da og for det 2. at det er lettere å regne termin. Men de sa også at etter en SA hvertfall, er livmorslimhinnen heelt ny sånn at det er lettere at det fester seg.. Og jeg behøvde bare å vente til blødninge var sluttet med sex, prøving osv. Hadde en komplett SA, så alt var jo ute med en gang og kansje derfor jeg fikk de råd som jeg fikk :D

Ble gravid med en gang da ;) Fikk aldri mensen tilbake, så det blir vel 1pp? Er nå i uke 10 og alt ser bra ut til nå :) Skal på ul etter påske også.

- Masse lykketil til dere, uansett hva dere velger å gjøre !

Og ha en fortreffelig påske :D:D

Skrevet

Jeg har også fått forskjellige beskjeder, denne gangen ble jeg gravid før jeg rakk og få igjen mensen og jeg hopper over til 2.tri i dag, må legge til at jeg blir ekstremt fort gravid også, veit ikke om det har noe å si..

Jeg har tidligere ventet 1.perioder og blitt gravid uten pause og mistet begge gangene da, så for min del spilte det ingen rolle, tror det viktigste er at du er klar selv..

Lykke til med prøvingen :)

Skrevet

legene sier mye forskjellig, jeg mistet i uke 5 altså en sa, hadde ikke sex for blødningen gav seg, jeg kunne beg prøvingen med en gang, noe vi gjorde og spiren satt med en gang. mistet 11 jan 07 pos test 4 feb 07, de rekner fra første blødnings dag selv om det er en sa.

når en mistet så tidlig som uke 5 så er det ikke snakk om at noe har festet seg eller at livmoren skal trekke seg sammen, siden ingen av delen har skjedd så tidlig,men mistet man i uke 13 er det noe annet for da er embryoet koblet til morskropp.

tulla ble født 19.10.07 og er nå 5 mnd gammel;) kan si at vi hadde kun sex 1 gang og det skulle holde;) for kroppen var da innstilt på å være gravid..

Skrevet

hei.jeg hadde MA i slutten på okt i fjor i uke 11. Fikk beskjed om å vente en mens til jeg prøvde igjen. Glad jeg gjorde det, for det virket som at det var siste "renselse", var litt ulikt vanlig mens om du skjønner. Jeg er nå gravid igjen etter tre mer eller mindre ivrige forsøk ;)!! ER super glad, synes det gikk fort, og er samtidig syk av engstelse men håper på det beste.Lykke til!

Skrevet

Vi tenkte ikke på å vente,så vi begynte å prøve med en gang. Klarte det på 11.pp etter MA i uke 18 i fjor. Mistet i uke 8 (ny MA) og ble gravid nå etter bare en mens!!

Er livredd for at det skal gå galt igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...