Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Men får han mme er bleiene god og våt... Har melken min rett og slett bare blitt tørr melk? Men altså, når han får mm er bleiene mye tørrere enn når han får mme... Bare gå over til full flaskemating? Han er snart tre mnd, og jeg føler jeg har gjort mitt med pumping, ammete, nesespray osv............
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Er det tørre bleier,får ikke baby i seg nok væske... Så da må du nok ty til flaska om du ikke får til mer nei.. Hehe! Men det er jo bare deilig med flaska da. Da vet du hele tiden hvor mye ungen får i seg.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Sukk... Hi her.. Sambo mener jeg absolutt ikke bør slutte å amme det lille som er igjen pga jeg må jo beskytte lille gutten.... Men er det så mye jeg kan beskytte når det knapt nok kommer noe ut? Vi har rett og slett kranglet nå om det. Sa til han at det sier jo seg selv at sønnen vår ikke får nok av meg når bleiene er så og si helt tørr etter tre timer :S Amme først og gi tillegg etterpå? Noen ammeproffer her? Jeg vil jo kun det beste for barnet og de som kun har fått flaske, ja det blir jo folk av de og Og foresten, så har sønnen vår allerede hatt ørebetennelse.. Så ammingen hjelper nok ikke så mye som man skal ha det til.... Selvfølgelig skulle jeg ønske jeg kunne fullamme mye lenger, men nå har jeg som sagt gjort mye for å prøve å få opp produksjonen.. Får vel bare ta en tlf til hs i morgen (selv om ikke de alltid vet best )
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Ja,jeg ammer først og gir tillegg etterpå. Funker like bra det! Du kan jo ikke la ungen sulte fordi om sambo ikke er enig da.. Hehe
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Hehe nei selvfølgelig skal ikke lille gullet sulte Men han mener det er så mye mer jeg kan gjøre for å få masse melk Spurte om ikke han kunne ta over ammingen da siden han fikk det til å høres så lett ut Da ble han hvertfall sur.. Hehe.. Fjortisskrangling på gang ja ) Men det irritererer meg litt at han tror det er bare å knipse med fingrene så strømmer melken ) Men hvor mye tillegg gir du over her da? Og hvor gammel er babyen din? HI
trultemor Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Hvis en gir mme i tillegg til mm får faktisk barnet i seg nesten like mye antistoffer som om en fullammer. Antistoffene blir nemlig konsentrert i den mengden morsmelk som blir produsert.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Hvordan er vektøkningen hans da? Legger han lite på seg? Opplever du han som stadig sulten? Jeg har nemlig litt av de samme bekymringene som deg... Syns bleiene er i tørreste laget. Men mini legger fint på seg. Min maser ikke etter mer mat, og det er heller sjelden han vil ha mme. Kan noen ganger lure i han 80 ml. Hmm.... ikke lett dette her. Kan dem få for lite væske, men nok næring til å legge fint på seg? Hva gjør man da?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Føler ikke at han skyter i vekt liksom, heller mer i roligere tempo. Han maser ikke så mye etter ekstra mat, men 30 min etter jeg har gitt begge puppene får jeg i han ca 150 mme... (har kun gitt tillegg om kvelden nå, da vet jeg hvertfall at han får i seg mat) Skal på 3mnd kontroll etter påsken så da får vi hvertfall vite om det er noe oppgang.. Ringte i sted, men de hadde stengt nå :s Nå var bleien mer våt enn den har vært de siste dagene, så vet ikke hva dette kan være jeg ) Hvor er bruksanvisningen på babyer og mm? hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå