Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 hva mener dere om å ha mennene deres med på kontrollene? Jeg skal på kontroll om 2 uker og høre hjertelyden da, men mannen min er ikke særli intresert i å være med, men jeg har veldig lyst å ha han med meg.. Det er jo ikke bare mitt barn!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Jeg hadde med meg min samboer på noen kontroller med vår 1. Han ble med når han hadde kveldsvakt.. Men jeg kunne aldri kreve at han skulle ta seg fri for å være med meg, så denne gang går jeg alene (nå jobber han bare dagen) Mange menn har litt problemer med å vise samme entusiasme som oss kvinner som føler alt på kroppen, men han er sikkert like spendt som deg.. Bare gi han litt tid.. Vet ikke om du har fått mage ennå, men for noen menn er det først når kula kommer at de skjønner hva som er i ferd med å skje..
*H* Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 min sambo har vært med på alt han! hehe. på alle legebesøk (ikke de der jeg bare skal forlenge sykemeld da..) men ellers vært med på alt. sagt fra på jobben at da og da må han ha fri, bare for å være med! syns det er veldig bra jeg, for han har fått et veldig godt forhold til meg, graviditeten og babyen. er uke 36 nå, og nå trappes kontrollene opp. spørs om han får fri fremover til å være med på de "ekstra" kontrollene hos JM, men han er veldig dedikert til dette i hvert fall, og jeg setter stor pris på det.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Dette er noe du må snakke med din mann om - ikke oss. Hva vi mener er jo totalt urelevant.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 synes det er fint om samboer blir med på fosterlyd, ultralyd og evebtuelt nærme fødsel for å snakke med jordmor eller noe.. men ellers trenger jeg han bare der på fødselen;)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Skjønner ikke at noen kan ta fri så mye. Selv om noen er gravide må jo verden gå videre. Dvs noen må være igjen på jobb. Det blir mer enn nok fravær etter at barnet er født-fødselsperm, syke barn, planl dag i barnehager osv osv osv osv. Mener dere at bare de barnløse skal være igjen på jobb??
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Min blir med på UL, ellers så har jeg ikke behov for å ha han med, det er jo stort sett bare samtale det står i så... Men dette er jo individuelt fra mann til mann, min er informert om hva som skal skje og når jeg har kontroller, vil han bli med så gjør han det om ikke så gidder jeg ikke mase.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 22. mars 2008 #8 Skrevet 22. mars 2008 Kjærsten min skal være med på tidlig ul, vanlig ul og alle de kontrollene der man hører/ser den lille osv Men ikke på vanlige legetimene.
Fullrulle86 Skrevet 22. mars 2008 #9 Skrevet 22. mars 2008 nei gidder ikke dra med mannen på alt av kontroller! han er med på UL og eventuelle ekstrakontroller på sykehuset, men mener det har ingen ting for seg at han sitter å ser på at blodtrykket, vekta og blodprosenten min blir målt hos fastlegen:o)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 trude_venter_tvillinger_juni08 : Viss du leser innlegget så ser du at jeg spør ikke hva dere mener om min mann. Men om dere har med deres mann på kontrollene. Lurer på hva som er "vanlig". HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 min har vært med på vanlig UL og en kontroll hos legen hvor han fikk høre hjertelyd,utenom det har jeg nok bare dratt alene...er forsåvidt tre grunner til dette: 1. jeg gidder ikke å ha han med til alle legetimene,han får vite det som er relevant av meg etterpå uansett... 2. jeg har vært en del på GU pga kondylom og det ville jeg absolutt ikke ha han med på... 3. han er pendler så passer ikke alltid overens med når han er hjemme... men han er veldig bestemt på at han vil være med på fødselen da,dette er den første for oss begge så vi er ganske spent...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 min er med. På alt! Men, han har ein jobb der han kan sei at han kjem litt seinare den dagen eller må gå før den dagen. Men han syns det er veldig stas når me kan høyra hjertelyden hos jordmor, og eg syns det er veldig kjekt å ha eit ekstra sett med øyrer som får med seg all informasjonen og han hjelpe meg å hugsa på spørsmål og sånn som me skulle ha. Han er nok ganske så opplyst om kva som skjer med kvinnekroppen under ein graviditet no etter kvart ja...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Min mann var med på alle kontrollene i vårt første svangerskap.. nå har han bare vært med på ultralydene hatt to stykker.. Syns det var veldig fint å ha han med første gang.. nå er det helt greit å gå alene alt er ikke så nytt nå som det var da.. er bare 2 år siden sist.. men er jo veldig koslig å gjøre det sammen hvis man har mulighet..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 Syns det er helt idiotisk å ha mannen med på kontrollene. Greit med ul, men hvorfor i himmelens navn bør han ha med seg bt-måling, veiing og alt det der? For faen ikke de som er gravide? Enn om vi gravide har "pinlige" ting å ta opp, ikke alt man trenger å dele med sin bedre halvdel. Eller er dere slike damer som absolutt må dele alt, som sitter på dass og driter mens samboer pusser tenner f.eks? Æsj!!!
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #15 Skrevet 24. mars 2008 Siden jeg er alene har jeg ikke noe ønske om å ha med barnefaren hverken på kontroller, UL eller fødsel. Hvis jeg var i et forhold ville jeg ønsket ham med på UL og fødsel, men ikke kontrollene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå