Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde spontanabort for 7-8 uker siden der jeg blødde i 5 dager... Har ventet på mensen siden da for å kunne prøve på nytt. Vi har hatt et par "hoppe av i svingen" og idag viste testen "gravid".

Er jeg virkelig gravid?? I såfall så har jeg ikke peiling i min villeste fantasi når jeg ble gravid!!!

Hva gjør jeg nå? Venter til det har gått et par måneder og går til legen eller prøve å få tatt en ul nå? Er det ikke uansett rundt uke 17 de kan fastslå det sikrest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå til legen og få ultralyd med en gang. (i starten kan det hende du bare ser en plommesekk, men etter 4 uker etter produksjon bør du kunne se et hjerte som slår. ) Du burde ikke kunne få positiv test pga saen for 7-8 uker siden, så lenge tror jeg ikke hormonene blir i kroppen.

Skrevet

testen kan være positiv i opptil 9 uker etter en spontanabort. Det jeg ville gjort var å gå til legen for å ta noen blodprøver, med f.eks 3 dagers mellomrom.. Da kan legen se på blodprøvene om hcg-nivået har steget eller om det synker.. UL kan man se et bankende hjerte i uke 7 ca...

Men har hørt at rett etter en SA så er man veldig fruktbar, så ja det kan være at du er gravid.

Skrevet

ja tok jo en test 1 dag etter SA og den var negativ..... men den kan vel kanskje ikke bli positiv igjen...

Skrevet

jeg fikk se hjerte slå på UL 5+5 jeg:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...