rystet Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg hadde spontanabort for 7-8 uker siden der jeg blødde i 5 dager... Har ventet på mensen siden da for å kunne prøve på nytt. Vi har hatt et par "hoppe av i svingen" og idag viste testen "gravid". Er jeg virkelig gravid?? I såfall så har jeg ikke peiling i min villeste fantasi når jeg ble gravid!!! Hva gjør jeg nå? Venter til det har gått et par måneder og går til legen eller prøve å få tatt en ul nå? Er det ikke uansett rundt uke 17 de kan fastslå det sikrest?
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Du kan gå til legen og få ultralyd med en gang. (i starten kan det hende du bare ser en plommesekk, men etter 4 uker etter produksjon bør du kunne se et hjerte som slår. ) Du burde ikke kunne få positiv test pga saen for 7-8 uker siden, så lenge tror jeg ikke hormonene blir i kroppen.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 testen kan være positiv i opptil 9 uker etter en spontanabort. Det jeg ville gjort var å gå til legen for å ta noen blodprøver, med f.eks 3 dagers mellomrom.. Da kan legen se på blodprøvene om hcg-nivået har steget eller om det synker.. UL kan man se et bankende hjerte i uke 7 ca... Men har hørt at rett etter en SA så er man veldig fruktbar, så ja det kan være at du er gravid.
rystet Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2008 ja tok jo en test 1 dag etter SA og den var negativ..... men den kan vel kanskje ikke bli positiv igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå