Gå til innhold

noen som kjenner seg igjen??? hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På fredag var jeg hos legen, og han sa jenta mi hadde festet seg...

er i uke 36 snart.

Det er en stor jente på 3100 gr allerede.

Var ute å gikk tur på fredag, og fikk noen kynnere som var forferdelig vonde!

Jeg trodde nesten at det var fødselen som var i gang!

Var hos legen igjen i dag,og han sa hun hadde bevegd seg ganske langt ned i forhold til hva hun hadde på fredag...

ÅÅÅ!

Jeg håper sånn på at hun kan komme litt før termin, som er 24. april...!

Er det noen som har oplevd lignende?

Jeg er førstegangs, så er ikke så god på området=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg ville holdt meg ganske så i ro for å unngå sterke kynnere eller å sette igang fødselen. Det er jo tross alt en stund igjen til terminen din, og selv om det kanskje ikke vil regnes som veldig prematurt, er det jo bare bra for barnet å få ligge lenge nok i magen og modnes skikkelig.

 

Legen min sa at barn som fødes for tidlig plages ofte av vondt i magen pga. at tarmsystemet burde fått litt mer tid til å utvikle seg (inni mors mage). Hun har ihvertfall råda meg til ikke å prøve å framkalle en for tidlig fødsel ved å hoppe i trapper ol. nettopp pga. magen til den lille. Mageknip i ukesvis er jo ikke så godt for lillingen, og ikke så avslappende for mor og far som må trøste hele døgnet ;-)

 

Jeg skjønner at du er utålmodig - jeg har også begynt å bli skikkelig spent nå (termin 21. april) - det er jo bare en måned igjen ;-)

 

Hvordan fikk du forresten målt at jenta di er rundt 3100 gram? Lurer på hvor stor hun jeg bærer på er nå... Spennende ventetid ;-)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar! =)

Jeg vet ikke hovrdan det blir målt vekt..

Men det var undger ultralyd undersøkelsen.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Jeg ville bare si at jeg har også term 24. April og var på UL undersøkelse for ca 2 uker siden. Det er her de måler barnets lår-bein og deretter ser på et skjema som kan gi dem en ca. veiledning på hvor stort og tungt barnet er (men det blir jo aldri helt 100%) ... Snuppa mi var ca 2,5 kg for 2 uker siden og vokser seg større for hver dag.. Men hu har ikke klart å komme seg ned i bekkenet enda og jeg venter på at magen skal falle litt og gi meg pusten tilbake ;0)) Lykke til videre jenter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, "legg deg rett ned", det er altfor tidlig å føde enda. Jeg har også termin 24.april, og har slitt med litt åpning og fare for prematur fødsel siden uke 32. Har ligget langflat de siste tre ukene og ruger for harde livet. Var innom sykehuset for to dager siden med kraftige tak og begynnende rier, men det stoppet gudskjelov opp så jeg kunne dra hjem igjen.

Vi er fremdeles i den gråsonen hvor lungene til barnet ikke er helt modne enda, de vil sannsymligvis trenge noe hjelp til å puste, de fleste er litt for svake til å suge, så det må pumpes og gies av kopp, det vil si at man får stort ikke gjort annet enn å drive med pumpe-helvete, og de må sannsynligvis ligge i varmekasse, det vil si at de må ligge på nyfødtavdeling mens du er på barsel.

Størrelsen på barnet har dessværre ikke noe å gjøre med hvor modent barnet ditt er, jeg har ogsåen stor baby i magen, men det hjelper jo lite sålenge lungene ikke er modne. Prematur grensa er i uke 37 av en grunn!

 

Jeg tror dessværre ikke jeg klarer å holde så lenge, kjenner på kroppen at det begynner å nærme seg fødsel. Så jeg kan igrunn ikke gjøre annet enn å ligge så stille jeg kan og krysse fingrene for hver dag jeg klarer å holde henne inne.

Prøv å holde ut litt til og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå får du rulle inn musemor...jeg skjønner godt at du er engstelig for at din baby skal komme før tiden og er sikker møkk lei av å ligge stille..jeg føler med deg....MEN...nå har en venninde av meg akkurat fått sin lille gutt neten en mnd for tidlig og han er apsolutt frisk og han suger pupp og puster som bare det!!! hun fikk første mann å 3 uker for tidlig....så kansje noen ikke trenger så lang til som 40uker!!

Å gå å engste seg for å føde for tidlig når man har en mnd i gjenn syntes jeg er unødvendig engstelse...men for all del vi burde ta det med ro for de har jo godt av å ligge der så lenge som mulig!!!!!

 

Av hormon skrekk signerer jeg med anonym denne gangen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, begynner visst å bli litt lei nå, er litt små-sinna hele tiden merker jeg, kunne hatt en hyggeligere tone i innlegget over :-)

Glemte å si at ukene her på BIM er litt misvisende. Når de sier at du er i din 36. uke er du bare i uke 35 (35+0 til 35+6), så siden du har termin 24. april er du idag onsdag 20/3, 35 uker +1 dag på vei!!! Og det er plutselig noe helt annet enn uke 36, for i løpet av denne uka skjer det masse med babyen, så hvis vi klarer å holde den inne til da så er det såå mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 36 uker på vei,har termin 21 april og blir satt igang om 14 dager,så skulle det skje noe med deg nå går det nok helt fint.Gjør det du pleier du.Har hatt mensmurringer og sterke kynnere siden uke 30 jeg! eller uke 29 som musemor sier....

Jeg har ikke fått beskjed om å ta det med ro og jeg er 2.gangs og har 1 cm åpning.

De stopper ikke fødsler etter uke 35 så da går det nok bra,det er ikke sånn at babyen plutselig kommer hvis du er førstegangs heller,det tar somregel litt tid=) selvfølgelig best om babyen venter til termin men ingen problemer om den skulle komme nå heller=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer enig med musemor her...

 

Husk at vekten som estimeres ved ul ikke alltid stemmer overens med virkeligheten. Det er en grunn til at babyen har det bedre inni mors mage i de ukene som et normalt svangerskap varer. Kommer nurket litt for tidlig så ordner det seg, men jeg hadde ikke gjort noe for å provosere fram rier. Spar heller på kreftene, de får du bruk for når du skal føde. Noe som kanskje ikke er så lenge til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ja min har hatt hodet ned siden januar, og jeg har termin 14 april..festet seg rett før påske. men jeg er ikke plaget med kynnere i det hele tatt.. tror ikke jeg har hatt noen engang:S:S:S litt bekymret for at kroppen min ikke gidder å forberede seg til fødsel her:S også førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...