Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 For mye selvbruningskrem - spist for mye gulerøtter - kan være de mer uskyldige årsakene. Mer alvorlig - gulsot - tegn på lever - / gallesykdom. Snakk med jordmor / lege hvis du tror du er syk!
*Serenity* Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Høres ut som et bra tidspunkt å ringe legen for å få tatt noen blodprøver... Det er vel levra som bør undersøkes. Synes å huske å ha lest om svangeskapskløe at man i tilfeller hvor levra faktisk er påvirket, kan bli gulig i ansiktet. Men - jeg er ikke lege og ingen ekspert, så ikke bli vettskremt nå! Forhåpentligvis ikke noe galt i det hele tatt. Men altså, ville vel tatt en tur innom legevakta eller ringt fastlegen for å få undersøkt dette.
*Super*Mamman* Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Det kan ha noe med leveren å gjøre ja, så ring føden/legen å hør du!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 kanskje jeg skal gjøre det.vil ikke ringe och virke hysterisk. og nei jeg har ikke spist gulerøtter og heller ikke brukt selvbrun eller solarium selvom det virker som jeg har bommet veldig på selvbruningen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Ring legen din i morra og be om en sjekk av blodverdier. Man er ikke hysterisk når man har et helseproblem og ansvaret for livet vi har i magen ! Ikke være redd for oppsøke hjelp når du lurer på slike ting. Lever og gallesykdom kan være farlig og viktig å sjekke at det ikke er noe sånt. Hvis du er syk eller i dårlig form eller engstelig ville jeg tatt kontakt med legevakta allerede i kveld, men føler du deg pigg og babyen lager liv i magen kan du sikkert vente til i morgen tidlig. Håper det går fint med deg og at du finner en forklaring på fargen din.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 da ringer jeg dit i morgen. har ikke vært pigg de siste 7 mnd. Og går bare nedover och nedover. han i magen lager masse liv. så er mest redd for meg. Skal gi litt info når jeg har fått sjekket opp ! takk for hjelpen
NormaJean Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 ring legen du. det er to tillstander som kan oppstå i slutten av svangerskapet. HELLP syndrom og akutt fettlever i svangerskap. Begge trenger rask legebehandling. Jeg sier IKKE at det er det du har, men siden du har begynnende gulsott, så bør du ta en tur til føden/lege og få sjekket leververdiene. Og ikke vent til i morgen. Si hvordan det går og lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Kom gulfargen plutselig? Er du gul på dt hvite i øynene? Og tisser mørkere enn vanlig? Jeg er sykepleier, ble litt bekymret for deg med bakgrunn i det du skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå