Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Mia er helt umulig å pusse tennene på. Hun hyler og vrir seg unna, det er et lite mareritt hver gang. Nå har jeg gått til innkjøp av en sånn liten sak man trer på fingeren, men det ser mer ut som en gomme-massasje-greie enn tannbørste. Noen som har brukt den og vet om den er like god som tannbørste? Har prøvd de fleste triks med å la henne holde selv, pusse sammen, foran speilet etc. Hun haaaaaaater det! Kanskje fordi hun fikk tenner så seint :-/
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Uff ikke lett å pusse tenner når dem vrir og vrenger på seg nei! Her så går det greit å pusse tennene til Camilla. Gjør det jo foran speilet, ser du har prøvd det også. Kan kanskje ha noe med at Mia fikk tenner så sent, de har jo mye sterkere vilje nå enn det Camilla var når hun fikk tennene sine. Hun var jo bare 5mnd. Tror nok den du har kjøpt fungerer, er jo ikke så mye puss som skal til når de er så små. Du kan jo også evt. høre på et apotek om de kanskje har noen lure tips? Og la Mia leke masse med tannbørsten før dere gjør et nytt forsøk om en stund :-) Masse lykke til!
Solstråle72 Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Vi har kun brukt en slik man trer på fingeren og jeg syns den fungerer fint. Tobias har vært veldig flink med tannpussen. Vi pusser litt, så får han bite litt på den og så pusser vi litt igjen. Det funker greit for oss.
Millapril Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Ikke lett med tannpuss. Her fungerer tannbørsten også som en leke, og vi får pusse først og så Erica pusse litt. Om alt blir feil her, så har jeg latt henne holde tannkremen og se på pusen det er bilde av sammen med Postmann Pat, det pleier å fungere. Men det gjelder å være kjapp kjapp kjapp, for å få pusse hennes to små. Tror nok den lille fingertannbørsten fungerer greit nå i starten. Bedre enn ikkenoe.. Lykke til videre
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Hei, Ja vi har også den finger tannbørsten. Det går stort sett greit å pusse når vi er litt raske med å pusse. Så får hun pusse litt selv. Vi fikk til jul en genial pakke med tannbørste, bok og timeglass. Den handler selvfølgelig om hvor viktig det er å pusse tennene og timeglasset er for å vise hvor lenge man må pusse. Den tenkte vi vente med til hun blir større og tannpussen blir en kamp. Er kjøpt i bokhandelen tror jeg. Har flere venner av meg som har hatt en kamp i perioder. Det går seg nok til. Her har vi bare latt være å stresse med det når hun kniper munnen igjen. Ser derimot ut som om hun liker å pusse for det er godt for gommene. Håper det går seg til for dere.
Två små trollungar Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Tannpuss går som oftest greit her, men når hun får tenner er det sikkert litt ekstra vondt, og ikke altid like morsomt. Her har Amanda en tannbørste og jeg en. I tillegg får hun holde tannkremstuben, og vi står foran speilet. I de periodene som hun ikke vil, pusser vi bare VELDIG kjappt. Noen ganger hjelper det at hun får pusse mine tenner når jeg pusser hennes! Lykke til! Håper det bare er en liten periode!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 Takk for mange fine tips. Den fingerbørsten funker faktisk bra, det er lettere å pusse nå. Pluss litt mer tålmodighet, men det er ikke lett å pusse om morgenen når man egentlig burde vært ute av døra. Men so far - so good :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå