Gå til innhold

Noen som har hatt barn med gulsott?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min ser veldig gul ut. De har tatt den målingen på pannen, og den er helt på grensen til at hun trenger lys.

Har egentlig lyst å bare kreve lysbehandling, er så redd det skal skade henne med de høge verdiene.

Skal ttilbake imorgen og måle.

Noen som har hatt gule babyer som ikke har trengt lysbehandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og min er fortsatt gul etter fire uker. Er liksom litt redd for at det skal skade ham, men de vet vel hva de gjør, de som sjekker dette.

Skrevet

gutten vår lå akkurat under lysgrensen, før verdiene begynte å gå ned...var inne på sykehuset til kontroll 6 ganger , men nå er det såpass lavt at vi slipper å dra tilbake.

Skrevet

Hva ligger verdien på???

min gutt lå 2 dager tilsammen i lys pga høye verdier.

1 gang på føden 3 levedag med en verdi på 260

2 gang på barneavd 2 dager etter vi kom hjem på 6 levedag med en verdi på 360

det er i ytters få tilfeller der barn får varige plager av gulsot.

jeg var gul som en kineser da jeg selv var nyfødt men trengte ikke begandling den gang.

Skrevet

Den de målte i pannen var 240 så la de til 100. Dvs 340.

Visstnok helt på grensen.

Liker ikke det der jeg, men veldig greit å se at andre har det på samme måte :-)

HI

Skrevet

MEN ER DET VANLIG AT GULFARGEN SITTER SÅ LENGE I, ALTSÅ FIRE-FEM UKER?

Skrevet

Du kan slappe helt av.

Ligger på grensen er sannsyneligheten 50/50 for behandling vis det skulle stige.

gulsot er ikke farlig!!I de aller fleste tilfeller...i hvertfall det jeg ble informert om i mine værste barseltårer.....

Grunnen til at noen får gulsot er fordi bilirubinen blir ikke skylt ut i urinen. Leveren er umoden.

Lillegutten min storkoste seg i lyset;)

Skrevet

Ja,det er helt vanelig!!!!!!

Men viss fargen blir sterkere blandt annet rundt nese og i øyene og ikke avtar etter noen uker skal du inn for nye prøver.

Men ja,fargen kan henge i leeeenge...:=(

Skrevet

Ja, det er helt vanlig at de er gyldne/gule i ansiktet flere uker etterpå!! Vår sønn lå i lys en natt og var så fin og gyllen i huden leeenge etterpå. Han har ikke tatt noe skade av det, er ganske vanlig med gulsott så ikke bekymre deg!!

Skrevet

Jeg fødte tirsdag 11. mars, og lille snuppa ble litt gul etter et par dager. De tok den målingen på huden, og hun lå på grensen. Da tok de blodprøve i hælen. Hun fikk lysbehandling i ca ett døgn, ikke lyskasse, men en sånn dings som skulle stikkes oppunder klærne. Altså hun skulle ha den inntil huden. I tillegg fikk hun ligge mest mulig ved vinduene på dagtid, slik at hun fikk mye dagslys på kroppen. Verdiene var ikke økt da de tok ny test dagen etterpå, og behandlingen ble avsluttet. Vi fikk fortalt at hun kunne være gul i huden en stund etterpå, men hørtes ikke ut som at det skulle ta flere uker. Jeg synes at hun plutselig ble mer "normal" i huden i går. Men det er fremdeles igjen litt gulfarge. Man skal være litt obs på om de blir slappere, og ikke vil ha noe særlig melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...