Gå til innhold

Hjelp.... Kan vel ikke stemme???!!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Ul på sykehuset i dag. Legen sa at barnet veide ca 2200 gram nå?!?!? Er bare i uke 30!! Det må jo bli en kjempebaby når den er ferdig der inne.... uff, blir helt på gråten av å tenke på det.

Legen sa at babyen var litt over gjennomsnittet, men at det var innenfor normalen?

Noen som kan si noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 35+4 idag og var på ultralyd der sa dem at babyen var 2600-2700g nå og da ligger den etter skjemaet ann til å bli 3500 ved termin iallefall....

Skrevet

Jeg og har et ganske stort barn og det skremte livet av meg... Men hvis du kikker på det blå ul-arket på der det står vekt så kan du sjekke hva ungen ligger på nå i uke 30 og hva den da vil ligge an til å bli til termin.

Sjekket nå og sånn jeg forstår det ligger du godt utenfor kurvene. Jeg vil ikke begynne å svare på det her jeg altså... Jeg ville ha bedt om å få pratet med legen og hørt hva ungen vil ligge på ved termin.

Da jeg var på ul i uke 24 ble jeg spurt om jeg spiste mye sukker, noe jeg gjør. Fikk beskjed om å kutte ut alt som heter brus og kutte ned på godteri (har en svakhet for sjokolade og cola). Har vært veldig flink og droppet brus helt, og spiser mye mindre godteri og i uke 29 (var da 1613 g)var ikke ungen vokst så fryktelig ille mye. Sier det her bare for å hjelpe altså! Vet det er liten trøst hvis ul stemmer men jeg ville ha bedt om å få høre litt mer om hva det vil ha å si for deg og babyen!

Skrevet

Takk for svarene. Det er helt klart at jeg skal kutte ut alt sukker fremover. Har jo hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært så sunn under svangerskapet (har blitt en del sjokolade...) men siden jeg har hatt en fin vektøkning, så har jeg ikke klart å gjort så mye med det...

Skal uansett få tak i noen på sykehuset i morgen, så jeg slipper å gå å gruble på dette i påsken. Men sjekket akkurat på "Min Side" har på BIM og der står det at babyen veien 1100 gram denne uken... hmm.... det vil si at babyen min veier dobbelt så mye som gjennomsnittet..... Hjelp.....!!!!!

Skrevet

BIM er altfor lav!

Jeg har en liten baby, men innenfor normalen og i 34-6 er det 2100. På bim skal hun imidlertid være 1700......

Skrevet

Kan vel ikke være 2100 i uke 34+6 når jeg fikk beskjed om at utifra skjemaene deres så var 2600-2700 akkurat det det skulle være i uke 35+4..... Enten må mine eller dine opplysninger være feil for den skal jo ikke legge på seg 500g på seks dager??

Skrevet

Hvor på ul skjemaet krysset legen din av på da? På det arket står det flere forskjellige skalaer som indikerer hva ungen vil veie til en hver tid. Fint at du ringer sykehuset i morgen, da får du litt mer svar. Og hvis du da faktisk får en stor baby har du litt tid til å vende deg til tanken. Ønsker deg masse lykke til! Og ja tallene her inne på BIM hadde jeg ikke ofret så mye for etter uke 20 er det så veldig individuelt :)

Skrevet

Husk at disse målingene ofte er feil. Har i hvert fall ikke stemt hos meg. Hadde en annen målt kunne du fått helt andre resultater, men skjønner at du er engstelig.

Skrevet

Vi var på UL i uke 32+5 og vekten på babyen var da ca 2800gr... og han har et vekstavvik på +26%.. Så vi venter en stoooor gutt her..

Skrevet

På hvilket grunnlag kan man få en vekstestimering?

Skrevet

Jeg får det pga alvorlig svangerskapsforgiftning med første barnet. Nå blir jeg fulgt opp ekstra nøye. Og de sjekker at morkaka gjør jobben sin.. Og i mitt tilfelle ser det ut som om den gjør mer enn jobben sin.. Men disse vekstestimeringene kan man ikke tro fullt på. De er et ca mål. De kan måle litt feil og da kan det blir stor forskjell på vekta.

Skrevet

Jeg hadde en ul dagen før jeg fikk lillegutt og da regnet de seg fem til at han skulle bli mellom 3200 og 3700 g og de bommet ganske mye han veide 2790 når han ble født, så jeg ville ikke ta det så tungt. Legen min som er gyn sier at ett feilmål på hode på 3 mm er ei uke og ett feil mål på magen 5 mm er nesten en kilo. Så to personer kan få ganske stor forskjell på målene.

Skrevet

er 33 ca og baby veoer ca 2 kg. blir nok ikke veldig stor men passelig. forrige på 3kg ved fødsel..

Skrevet

HI her:

Hei jenter og takk for alle svarene. Jeg har begynt å håpe på at denne legen har tatt fryktelig feil, og at som dere skriver kan forskjellige leger få helt vidt forskjellige mål! Det er ihvertfall en liten trøst til jeg får "ryddet" opp i dette i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...