Gå til innhold

NAV Bergen - lang behandlingstid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som veit?

Jeg har fått alle papirene mine i orden og det er egentlig bare å levere dem inn. Men kjærsten min venter på noen papirer fra arb.giveren sin, og siden vi må fylle ut skjemaene sammen har vi ikke fått levert dem ennå.... Tenker det er greiest å levere når alt er klart så vi slipper masse fram og tilbake. Eller er det ikke noe vits å tenke sånn? Burde jeg bare levere inn for meg? Går det? Mor og Far er jo ført opp på ett og samme skjema....

 

Noen som har erfaringer her? Tar det "en evighet" eller går det nokså greit å få permisjonspenger? Jeg har termin 21. april, så det er jo noen uker igjen, og jeg håper ikke vi er ALTFOR seint ute....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, vil anbefale deg å levere inn nå - selv om du ikke har alle opplysningene dine på mannen. Det vi trengte for han, var siste lønnslipp+ opplysninger om hvor han har jobba siste mnd som vi skrev inn i skjemaet, og en underskrift. Skjemaet for inntekts- og skatteopplysniger fra arb.giver anbefalte de meg å sende inn en mnd før mannen min skal ha perm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har nettopp fått svar på min søknad. Det tok 2 uker... Jeg har ikke sendt inn noen papirer fra fars arbeidsgiver. Dette kan gjøres når det nærmer seg pappaperm står det i svaret fra NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn mitt for en måned siden og har ikke fått svar - heldigvis så forskutterer arbeidsgiveren min fødselspengene og så får de pengene igjen fra NAV, så jeg slipper bekymre meg for at jeg blir uten lønn i overgangen.

 

Hvordan i alle dager klarte du deg i fire måneder uten penger?? Iik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur behandlinstida på fødselspengar har vore litt lang i det siste pga omlegging av NAV. Det er ikkje lenger lokal-kontoret som behandlar søknaden, men ein eigen forvaltnings-del. Så send inn så snart som mogleg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leverte inn alle papirer i midten av februar og har fått svar om at jeg får ikke noe vedtak før i midten av april. Spurte da jeg leverte inn om det var tidsnok og det sa de at det var, men vi går nå en måned uten lønn for meg. Heldigvis har vi en fleksibel bank som utsetter huslån og greier med en måned. Men det var strek i regningen - at det tar så lang tid. Så de på NAV i Bergen sier altså at du må regne to måneder før du får svar, bare få det inn så snart som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...