Gå til innhold

amming. help me..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med ammingen på det ene brystet da jeg har sånn innover vorte. jeg er blitt så sår at jeg ikke klarer og amme han lenger, ammer han bare på et brystet og er bekymret for om han får nok mat... skal og veie han i morgen.

det jeg lurer på er om dere har noen godt tips for og klare å amme igjenn?

evt om ei god salve?

takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr et lite tips ang innover vorten. Pröv å "sug ut" vorten med en brystpumpe för de legger sönnen din til brystet! Om han da tar det brystet avlaster du jo det såret brystet! Lykke til!

Skrevet

såret vi gro, husk lufttørking med noen dråper mm, og purelan er fint for å hindre skorpedannelse! (vent med amming/pumping til d er grodd, håndmelk i mellomtiden)

sett at avent har noe som heter niplette (tror d er det det heter) på apotek.

fant nettside her

http://www.avent.com/se/sv/breastfeeding_niplette.php

Skrevet

Kanskje du kan bruke skjold på det brystet?

Skrevet

Hva med å pumpe deg noen dager for å avlaste brystet?

Skrevet

jeg driver og ammer, men merker jeg mister melka mer og mer på det nrystet:(

Skrevet

jeg luftørker men noen dråper mm på, og bruker purelan, har gjort det siden onsdag, men det hjelper liksom ikke noe. og jeg er nødt og pompe meg så jeg ikke mister melka helt, klarer ikke det der med håndmelking.. det som er så frustrerende er at dette er mitt 3 barn jeg ammer, og tross det så klarer jeg ikke amma han:(

Skrevet

Da ville jeg ha pumpet mye noen dager for å få opp produksjonen.

Du kan jo evt. fryse det du dumper, så har du i reserve senere :)

Skrevet

Med tanke på om barnet blir mett kan du nok slappe av, dersom det andre brystet fungerer bra skal dette kunne produsere nok mat alene.

Det går an å fullamme på ett bryst, eller tenk på tvillinger ... de har bare ett hver.

Med tanke på hvordan du kan få leget det vonde brystet bør du ta kontakt med ammehjelpen. Telefonnummer finner du på

www.ammehjelpen.no

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...