Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har ikke pr dags dato møtt EN kristen som kan gå god for dette spørsmålet : Hvordan mener dere menneskene ble til, dersom Eva og Adam fikk TO sønner? Støtter kristendom det å ha sex med sine egne barn da eller? Grøss og gru.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 1.Mosebok 4.17: Kain (Adam og Eva's sønn) levde sammen med sin kone, og hun ble med barn. Hva får HI til å tro at Kains kone skulle være hans mor (eller datter)? Det var søstera, så klart. Kristendommen, og de fleste kulturer generelt går nok mot at man gifter seg med sin søster. Men det er vel ikke så gale å gjøre det kun dersom det ikke finnes andre mennesker på jorda? Dersom HI og hennes bror var de eneste menneskene på jorda, ville jeg faktisk anbefale at de prøvde å føre slekta videre, uansett moralske motforestillinger.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har et forslag: Gud skapte kvinner og dyr allerede 5.dag. På 6.dag skapte Gud Mannen i Sitt bilde. Hadde egentlig tenkt at mannen skulle være fornøyd med å rusle rundt og støte på Gud i Hagen. Men mannen var ensom, så Gud skapte en kvinne til ham. (Like greit å skape én til som å importere ei utenfra.) P.g.a. diverse omstendigheter utviste Gud Adam og Eva. Når deres sønner ble født bodde de altså i et område som allerede hadde flust opp med dyr og kvinner :-)
Nassemor Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Kain gifta seg med en kvinne. Hvor denne kvinnen kom fra er vel irrelevant. Gud har skapt alle mennesker. Ergo skapte han en kvinne som Kain kunne gifte seg med.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Nassemor: Holder du muligheten åpen for at Gud skapte Kains kone i full størrelse? Alt er mulig for Gud, så det er klart han KUNNE gjordt det. Men folk flest skaper han jo som så små at de MÅ ha en vekstperiode inni en kvinne.
Troillpia Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Da jeg var konfirmant, stilte jeg presten dette spørsmålet, fordi jeg hadde heller aldri fått et "vettig" svar fra noen... Det svaret han ga meg var følgende: Husk at i Bibelen står det at de FØRSTE menneskene Gud skapte var Adam og Eva, hans forklaring/tolkning var da at Gud etterpå skapte flere... Men Adam og Eva var altså de første!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Tror teorien (teologien :-) ) er at alle stammer fra Adam og Eva, og derved har arvet noe skyld for noen eple-greier. Men dét lar seg fint kombinere med at Gud skapte flere kvinner. Alle nedstammer nok fra Adam og Eva (gjennom Kain eller en sønn Adam&E fikk senere), men også fra noen inngiftete, skapte (ikke fødte) kvinner. At det skulle finnes mennesker i dag som utelukkende stammer fra andre enn Adam og Eva, får jeg ikke til å stemme med Paulus.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Det er ikke slik at alle kristne er kreasjonister. Det går godt an å være kristen og mene at bibelen er full av billedlige fortellinger. Det er alle hellige bøker. Det sanneste er jo det som fortelles i bilder og gåter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå