lille_me85*Fødeklar* Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg merket det allerede mens jeg gikk gravid. Merket at øynene mine trengte lengre tid på å fokusere fra jeg så på noe nært og til jeg så på noe på lengre avstand. Nå nesten 2 måneder etter at snuppa er født merker jeg at jeg plages mere med synet. Alt jeg sitter nå å leser på nettet har jeg problemer meg å få øynene mine til å fokusere helt på Jeg er langsynt og har skjevhornhinne fra før og tror seriøst jeg må få meg en time til optikeren. Er jo bare ett år siden jeg fikk nye briller:) Flere som har noe slikt??
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 mitt syner også annerledes. Jeg kan ikke lenger bruke lesebrillene uten at jeg får skikkelig vondt i hodet. De blir for sterke rett og slett. Min søster gikk fra +0,75 til +0,25 nå på sitt første svangerskap. Det er visst ganske normalt at synet forandrer seg under og etter et svangerskap...
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 Håper virkelig at synet mitt forandrer seg til det bedre og ikke værre. Skal få meg en time etter påsken.
Arb.ledig husmor Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Mitt har også forandret seg, men til verre da... Før hadde jeg skjeve hornhinner kun på det ene øyet, nå har jeg på begge ( og fått enda dårligere syn... Gått fra minus 5,5 til minus 6,0 på ene øyet, og fra minus 5,0 til minus 5,5 på det andre øyet... Eg bare drømme om at det kan holde seg stabilt, så eg kan ta laseroperasjon....
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Optikeren min sa at hormonene kan endre synet ... derfor ville hun ikke ta synstest paa meg foer jeg hadde hatt tre mnd ammefri. Synet mitt er ogsaa "ustabilt"
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Graviditet påvirker synet, gi det litt mer tid og se hva som skjer du:)
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har også opplevd det. Har aldri hatt behov for briller, men har alltid hatt skjeve hornhinner. Et par måneder etter fødsel var det så ille at jeg måtte gå til innkjøp av briller. Optikeren synes det var kjemperart at man plutselig skulle få dårligere syn så jeg var til laaaang utredning før jeg bestilte brillene, men det var ikke noe annet galt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå