Gå til innhold

Dere som bor i kommune med full barnehagedekning, se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere likevel ikke fått plass i bhg når dere har søkt?

Vi bor i en kommune med full dekning.. Vi søkte og i dag får eg brev i posten om at vi ikke har fått plass...

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo rart? Her fikk jeg plass samme dag som jeg søkte...

Skrevet

Her er det full barnehagedekning. Ikke alle som får plass ved første opptak, men alle får før oppstarten i august.

Skrevet

Definisjonen på full barnehagedekning lyder som følger:

Definisjonen av hva som skal regnes som full dekning, står fast – dvs at alle som søker om barnehageplass innen fristen for hovedopptak om våren, skal få tilbud om plass innen utgangen av året.

http://www.ks.no/templates/Page.aspx?id=44762

Men her i kommunen får alle plass, uansett når på året de søker. Det er luksus, det :-)

Skrevet

Men selv om det er slik du sier, så kan de jo allerede nå tilby meg plass.. For de vet jo ikkje om det er noen som slutter på forhånd.... hehe

Skrevet

Sjekk med evntentuelle private bhg selv, jeg snakka med en privat bhg her i nærheten for noen uker siden og fikk vite at jeg kunne fått plass i høst når jeg søkte full plass hos dem. Men istedenfor fikk jeg bare 60% plass i den kommunale bhg.

Så her holder kommunen på sine egne og setter før barn på venteliste enn å sende de til de private bhg.

Skrevet

Det er kun 2 kommunale barnehager i kommune, og den ene satt eg på 4.prioritert på min liste.. De andre 3 er private..

Ringte den ene private, men der fikk vi ikke plass for vi bodde ikke i nærområdet. (Bor 20min gåtur fra barnehagen).

Skrevet

Her får også alle plass,uansett når. Vi har til og med for mye plasser,barnehagene averterer ofte i avisen at de har ledige plasser.

Skrevet

Dersom du har søkt opptak nå til høsten og datoen i nicket ditt er fødselsdatoen til barnet er det ikke så rart. Det er barn født før en viss dato som regnes med på den greien om full dekning. Mener det er de som er født før 15 sept året før oppstart. For din del da altså sept 07..

Var iallefall sånn i fjor. Så selv om det er full dekning så er det gjerne ikke det, om du skjønner?

Skrevet

Datoen i nicket er bryllupsdatoen min... Barnet mitt blir 2 år i september...

Skrevet

Her har vi full bhg-dekning, men vi står allikevel på venteliste... Det er fordi det er ledige plasser i de bhg-ene som ligger usentralt til, men jeg ønsker plass i en av de som ligger sentralt, og der må vi stå på venteliste... Så jeg kunne fått plass til poden i dag, men ikke i en av de jeg vil ha plass i..

Skrevet

Men da du fikk avslagsbrevet, stod det der at det var ledig plass i andre bhg i kommunen som ligger avsides til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...