Gå til innhold

Forhud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 22 mnd sier auau om penisen sin og er rød under forhuden (det virker ikke som om det er konstant vondt). Noen som vet om dette kan være en betennelse eller noe? Trenger jeg å gå til legen med ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være. Har ingen erfaring der selv, men for all del IKKE trekk forhuden tilbake. Det skaper rifter som kan gjøre forhuden veldig trang når den gror igjen. Husker Alva kom med et råd inne på dinbaby.com som hun hadde gjort med sine gutter. (fått råd fra lege) Ta litt grønnsåpe med vann i en balje og sett gutten ned der i 20 min eller noe. Grønnsåpe har jo virkelig helende effekt på masse infeksjoner.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke trukket forhuden bak. Jeg skal prøve grønnsåpe! Takk for råd:)

Skrevet

Grønnsåpe er bra. Dersom det ikke hjelper bør du ta han til legen. Infeksjon under forhuden kan føre til at han blir tett og får store vansker med å late vannet. Gutten min ble operert for dette, men det er egentlig helt vanlig at små gutter har trang forhud uten at dette blir problem senere. Men vær obs på infeksjoner da dette er smertefullt.

Skrevet

Hei!

Ville nok ha tatt en tur til legen etter grønnsåpebehandlingen.. mulig forhuden er for trang og da vil betennelsen komme fort tilbake..

Broren min fikk det du beskriver rundt samme alder og fikk operert bort litt av forhuden.

Greit å sjekke det ut så fort som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...