Gå til innhold

Åreknuter og seteleie...? Har spm til dere kloke damer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man kvitt åreknuter?? Syns det er grusomt, går det bort av seg selv etter fødselen? Er det normalt å få det når man er gravid? Jeg fikk det ikke forrige gang, er litt i sjokk nå....Så stygt....

Er det noe å være bekymret over når ungen ligger i seteleie i uke 26? Legen skrev en S med sirkel rundt i papirene mine, men sa samtidig at det var for tidlig å si noe ennå, babyen kunne snu seg flere ganger ennå...Hadde ikke tenkt over det hvis han ikke hadde skrevet det ned. Og sirklet rundt. Når skal ungen snu seg med hodet ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

babyen kan snu seg helt til uke 30 mener jeg... så får håpe du ikke er kommet så langt :)

Når det kommer til åreknuter går ikke de bort av seg selv soregel, men om man er veldig plaget kan de opereres bort det gjorde venninnen min :)

Skrevet

Hei!

Åreknuter kan jeg ikke hjelpe deg så mye med, men hold beina så mye som mulig høyt. det hjelper, noen åreknuter forsvinner helt og andre blir

Når det gjelder seteleie, fødte jeg vaginalt i seteleie. og det gikk overall forventning. Du kan lese min fødselshistorie under http://www.babyverden.no/templates/Article____75403.aspx

Amalie snudde seg aldri, så jeg fikk aldri kjent de berømmelige sparkene i ribbebeina. Fødselen gikk greit, alle som føder i sete får epidural, når de trenger det, dette da det gjør mere ondt, da det er større del av kroppen som skal ut samtedig.

ungen kan snu seg med hode ned, helt fram til ut i fødselen. Så her er det ingen fasitsvar

hvis ungen ligger i seteleie ved uke 36-37 får du en ekstra kontroll på sykehuset for å bekrefte leie med ul. I tillegg kan det være lurt å ha med seg alle de spørsmålene som du evt har da. Jeg hadde et a4 ark med meg og fikk veldig gode svar på alle.

Jeg er 8 uker på vei med mitt andre barn og har fått hentydninger fra jordmor at bekkens form, gjør at jeg kansje må belage meg på setefødsele igjen.

Lurer du på noe får du stikke innom 1 terminmester og når du kommer i fødetiden finner du meg i 2 eller sende en privat melding hvis det er ting du lurer på

Skrevet

Takk for svar, ble litt mer optimistisk nå:-)

Mulig jeg tar deg på ordet, Amalie-nicket, hvis det fortsatt blir konstatert seteleie nærmere fødsel, kan hende du hører fra meg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...