Gå til innhold

Jeg er så sint!!! Og oppgitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle fått OS.

Siden klokka 10 idag har jeg ringt (NAV) Åfjord, Ål og Ullensaker.

Åfjord er grei nok, de har ingenting med saken å gjøre. Måtte bare høre når de oversendte saken min og hvor de sendte den.

Men Ål og Ullensaker skylder på hverandre. *oppgitt*

Ingen av de vil utbetale OS, hva skal jeg gjøre???

Utrolig frustrerende dette... :(

Jeg flyttet fra Ål i jan, Åfjord skulle utbetale til og med feb. Noe de gjorde.

Så oversendte de saken til Ål. Som hevdet de ikke har fått saken. Så de sier saken er sendt over til Ullensaker.

Ullensaker sier de ikke har fått noe, og at det er Ål som har gjort en feil.

Ringer tilbake til Ål, men de står på sitt. Reiser opp til Ullensaker og hun dama der blir jo bare irritert og avviser oss totalt.

Ringer tilbake til Ål igjen, og de sier at de kanskje kan ha gjort en feil. Men de vet ikke om de fåt utbetalt uansett.

What to do????

Venter på svar fra de begge, men hva gjør jeg om begge kontorene igjen avskriver seg ansvaret??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det rett og slett på tide å finne frem maskingeværet og ta seg en liten tur på Nav.

Skrevet

Skjønner du blir irritert og sinna, NAV har til tider ingen aning om hva de holder på med. Det er vår erfaring, men de har vært utrolig snare her til å rette opp igjen evt feil. Men kan du ikke be de fra Åfjord ring til de som skal ha saken din nå da? Om det er Ål eller Ullensaker... De kan fakse papirene dine en gang til, bare fjerne navn og data, f.eks merke med dine initialer. Så kan rette vedkommende betale ut pengene, det greier de fort. Mannen min fikk penger fra en dag til neste han, når de hadde bommet engang....

Lykke til i jakten på OS din!

Skrevet

Hehe, maskingeværet har vært ladet ii hele dag! :P Men prøver å holde huet kaldt, ikke bra om jeg kommer i fengsel ;)

Det er akkurat det vi prøvde å gjøre, få Åfjord til å ringe.

Hun i Åfjord ringte til Ål, Og avskrev ansvaret, og la skylda på Ullensaker.

Og vi sa til de på Ullensaker at de kunne ringe både Ål og Åfjord. Men hu på Ullen.. var så B I T C H, så følte hun nærmest kasta oss ut derfra.

Hun ville ikke jobbe med saken, ikke se på saken og ikke høre på saken.

Iallefall ikke før hun var ferdig me timeavtalene sine..

Dette er et slit!

Skrevet

Okei, nei det er ikke enkelt det der, enkelte kan ikke jobben sin. Det er den konklusjonen jeg kommer frem til.

Skrevet

Da spør du dem hvilke papirer de mangler og sørger for at de får dem. Om du er skikkelig blakk ber du om at det utbetales et forskudd. Det kan de ofte gjøre i relativt opplakte saker. Uansett er vi bare halveis i mars så det løser seg helt sikkert.

Vær blid og imøtekommende, det pleier å fungere mye bedre enn å bli sint eller sur.

Ikke bry deg om om du må ta på deg skylden for noe som ikke er din feil, bruk gjerne settninger som: "Det kan jo hende jeg har misforstått noe...." eller Jeg håper jeg ikke maser for mye, men jeg skjønner ikke dette....". Sånne uttalelser får ofte folk til å bli mer possetivt instilt og gir dem større lyst til å hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...