miss anna Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Noen som har noen gode forslag til hva man kan gi i dåpsgave til sin niese når man skal være fadder? har lyst å være litt original...men har ikke mye fantasi
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 http://www.wishpearl.no/ Orginalt smykke som varer hele livet..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Kanskje en barnebibel, om foreldrene er litt religiøse... Vi fikk en til sønnen vår, men må litt rødmende innrømme at den ikke har vært i bruk siden han var fødd for 3,5 år siden... Kanskje jeg skal ta den frem ja...
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Var i dåp i går og ga Den store Alf Prøysen boka. Den falt i smak, ble bladd mye i av de voksne.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 I familien vår er det tradisjon med graverte sølvlysestaker. En til dåpen med dåpsdagen og navn gravert og en til konfirmasjon med konfirmasjonsdag og navn gravert. Er jo ikke alle som konfirmerer seg leng, men de fleste har jo en eller annen for for markering, så... Jeg har både fått og gitt dette og syns det er kjempekoselig Ellers har jeg sett noen sånne malte barnestoler (tre) hvor det er malt et motiv på setet. Og i hvert hjørne av setet er det malt henholdsvis fødselsdato, vekt, lengde og dåpsdato. Det kommer jeg til å ønske at knøttet vårt får
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Et gullkors er ikke orginalt, men veldig riktig og pent.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Barnebibel var en god ide! Men dog kanskje ikke for en fadder.... Nå spiller det jo ikke akkurat noen rolle om foreldrene er kristene. De har jo per def lovet å oppdra sitt barn i den kristene tro, det har jo også fadderene.
Hikken Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Gavekort hos fotograf eller en stor fin sang- eller eventyrbok :-)
volvo-mamma Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 hva med å kjøpe noen fond el aksjer i barnets navn? kan jo bli verdt en del etter en tid
Trulte76 Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 hva med en sånn stol fra denne hjemmesiden:) Synes de er fine jeg..kan du få navn og dåpsdageller fødselsdag malt på. http://www.tusserogtroll.no/
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Husk at hvis dere oppretter konto eller kjøper fond i barnets navn og de stiger i verdi over en viss sum, overtar overformynderiet rettighetene til pengene fram til de blir myndige. Ikke smart om ungen f.eks ønsker seg moped for de pengene når han er 16. Dessuten får du dårlige betingelser hos overformynderiet. Gavetips; stor fint innbundet eventyrbok. Barnemøbler. Sølvebestikk. Tallerken og kopp med barnemønster. (f.eks kardemommeby fra Porsgrund Porselen - kjempesøtt!) Bilderamme-serie til barnerommet.
Mamma-for-2-gang Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Vi fikk skinnfell med åkle på den ene siden til jenta vår da hun ble døpt. Kjempefin gave, har brukt den mye i vogge, på gulvet og i stol. skal henge den opp når hun ikke bruker den mer. vi får også en slik i dåpsgave til nestemann.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 *dumt spørsmål* Hva er et åkle? Jeg forstår ikke helt hva slags skinn det er snakk om men det hørtes jo fint ut. Skal ha dåp snart og trenger tips på hva vi skal ønske oss.
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Jeg kan bare varmt anbefale www.malurten.no Håndmalte barnemøbler med kjempegod kvalitet - og nydelig utført dekor. Hun skriver på det du måtte ønske av dato, hilsen, vekt, lengde osv. En gave som garantert blir satt pris på - av både stor og liten, og som er et minne for livet. Ellers har jeg kjøpt Røros barnepledd til dåpspresang. Også noe som er populært. Bergans barnesekk - til barnehage senere... Dette var noen tips fra meg.
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 Kun foreldre/foresatte som kan opprette konto... Tiden da besteforeldre kunne gjøre dette er over...... Beløp over 75.000 på barnets konto, da kommer overformynderiet inn i bildet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå