berta Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hva står på menyen hos dere jenter i påsken ? Hadde vært kjekt med noen gode idèer ! Jeg skal ha lammelår med fløtepoteter, fåreribbe med alt tilbehør :-) , laks med elplesaus...
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Vi skal ha påskeskinke med potetsalat, bakte tomater og hvitløksbaguetter, svinebiff med tagliatelle og saus, og kylling i pita med grønnsaksfyll Er ikke så keene på desserter vi, men kjøper noe is å ha i fryseren..
Venter på bitteliten Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Et lite spørsmål til dere to: hva kan jeg servere av grønnsaker til lammelåret? Noen ideer?
berta Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2008 De har en god viltblanding i frysedisken. Der er det gulerot og rosenkål i, og en ting til jeg ikke kommer på i farta... Eller så synst jeg det er godt med wok grønnsaker til det meste :-) Vanlig blanding med brokkoli, blomkål og gulerot er også godt, enten fersk eller frossen.. Ha en god middag
Venter på bitteliten Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Takk skal du ha! Første gang jeg skal lage lammelår...
volvo-mamma Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 prøver å ungå så mye fårekjøtt da jeg hadde smerter på høyre side i over en time for en stund siden etter en fet middag (redd det er galle stein ol, er vanelig blandt gravide kvinner) Men lammelår er obligatorisk med mandelpoteter , rosenkål,brocoli,gulrøtter og gooood brun saus Så blir det svinesteik med hasselbakete poteter og rosenkål,brocoli,gulrøtter og brun saus. kylling i kryddret saus er en favuritt her i huset med pasta og god salat.. Kansje vi slår til med raspeballer og masse alt kjøtt en dag også for barnas skylld. Om været tilater det blir det en del grillet pølser på engangs grill og bakte poteter Bytter alltid ut en stor middag med en tur og grillete pølser om solen skinner...hehe
berta Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2008 Ja, der er jeg helt enig !! Må være ute å nyte påskesolen om den titter frem Vi på vestlandet skal få bedre vær rundt torsdag, så da blir det nok noe grilling på oss også :-) Bruker du bakte poteter på engangsgrillen ? Det var en god ide, og mye bedre enn bare pølser med brød ! Langtidssteking av forskellig i ovnen natta over, er vel kanskje lurt om man vil ut å nyte solen. Det har jeg ikke noe særlig erfaring med... Kanskje dere andre har det ?
volvo-mamma Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 lager potetene ferdige før vi drar på tur...det tar så lang tid ellers..så pakker vi med kryddersmør og eller hvitløksmør ,stekt bacon , mais og gubben liker berne saus til ..hehe Jentungen lager noenganger en deig med seg så hun surrer rundt pølsen og kanje også litt bacon... er så redd for å gå i fra eletriske ting og spesiellt ovner så om vi drar på tur blir det ikke stor middag..
berta Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2008 Nam ! Skal prøve bakte poteter neste gang det blir grilling i skog og mark :-) Merker at matlysten er begynnt å bli på topp nå når man går gravid, hehe....
Piamin Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Lam tikka! Som de viste på reklamen til matprat! Søk på lam tikka på matprat.no - kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå