Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du planlegger barnedåp. I den anledning så har du leid et forsamlingshus. Broren din skal ha humanistisk navnefest for sitt barn på lørdag den samme helga. Dette er ca en mnd frem i tid, og dere skal i hverandres selskaper.

I og med at dere skal i din nieses navnefest på lørdag, tenker du å gjøre det meste av forberedelsene av mat og pynting av lokalet på fredag.

Så får du en sms fra svigerinna di der det står: "Hei. Skal dere ha dåpsselskapet i xxx grendahus? Vi skal også ha navnefesten der."

Hvis de skal ha selskap der på lørdag, så får jo ikke du gjort alt klart der på fredag. Du var den første av dere som bestilte dette lokalet. Det var da svigerinna ringte og bestilte lokalet for lørdag hun fikk vite at dere hadde bestilt det for søndag.

Hvordan hadde du reagert på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forsåvidt dårlig gjort, men ikke sikkert de har tenkt på det? Hvis du skulle pynte på fredag burde du jo ha bestilt lokalet fra fredag da.. Det kunne jo like gjerne ha vært noen andre som leide lokalet den lørdagen og da ville dere jo ha hatt samme problem.

Skrevet

HVa er det å reagere på?? Skjønner ikke problemet, annet enn at du ikke får pyntet på fredag. Men det er vel ikke vanlig at man får lokalet hele helgen selv om man leier det for en søndag, så kan ikke skjønne at du hadde fått lov til å pynte der på fredagen før uansett. Om ikke de hadde hatt navnefesten der på lørdag så kunne det jo hende noen andre hadde leid lokalet??

Vel, det blir jo et problem med pynting. Men ellers ser jeg ikke hva man skulle ha reagert på her..

Skrevet

Det kunne jo like gjerne være at det skulle være et bryllup der på lørdagen da?

Når man leier et lokale for en dag (søndag), kan man jo ikke regne med at man får lokalet på fredag slike at man får pyntet da?

Skrevet

Som regel leier man slike lokaler bare for den dagen man bruker dem. Er man avhengi av å disponere lokalet over lengre tid må man leie for hele helgen. Dt vil si dobbell pris hvis det er mulig.

Om det var min fammilie som skulle ha lokalet dagen før ville jeg synes det var glimrende. Da er det jo mulig å samarbeide om mye. Det kan dere spare en del både penger og tid på.

Skrevet

Takk for synspunkter! :-)

Dette gjelder ikke meg, og jeg er så enig med dere.

De som skal ha navnefest den lørdagen er et vennepar av oss. Venninna mi hadde fått telefon av utleieren ikke lenge etterpå at hun skrev den sms'en til svigerinna si. De kunne ikke få leie lokalet likevel fordi svigerinna hennes hadde ringt til de og sagt at hun måtte ha huset fra fredag.. Hun hadde ringt direkte til utleieren uten å en gang svare på venninna mi sin sms. Venninna mi ble skikkelig lei seg. Hun har jo alltid hatt et veldig godt forhold til svigerinna si, og er skuffet over at hun ringte direkte til utleieren uten engang å snakke med henne.

Så nå står de uten lokaler og må trolig ha selskapet hjemme, noe som blir veldig trangt.

Skrevet

HÆ? den forklaringen skjønte jeg ikke. Den er jo ikke den samme som hovedinnlegget. HVorfor står de uten lokaler? De har jo leid det fra søndagen jo...

Skrevet

Det er de som bestilte det for lørdag som ikke får leie det likevel, fordi de som leier det på søndag må ha huset fra fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...