Gå til innhold

Nyfødt-Hva skal barnet sove i??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har både en vugge og sprinkelseng tilgjengelig her,men har blitt i tvil hva jeg skal bruke. tenkte først å bruke sprinkelsenga om natta og ha vugga i stua på dagen, men er nå i tvil. Sprinkelsenga kan kanskje bli litt stor for nurket i starten? Og hvis jeg skal bruke vugga om natta,hva skal jeg da bruke på dagtid? Vet noen kjøper inn lekegrind tidlig som de kan sove i på dagtid,men blir jo temmelig stor den og?Noen med noen gode tips og erfaringer??:) Ikke greit å være førstegangsmor;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal bruke sprinkelseng på natt, og vugge/vogn på dagtid. Vi legger nurket langt ned i sprinkelsenga, så han ikke skal få til å sparke dyna så mye over hodet, da blir det også "tettere" rundt han, hvis du skjønner??

Skrevet

Vi skal buke vogga om dagen og spingeseng om natta. Lager en lun hule i springelsenga av ei dyne og tepper slik at det blir lunt og godt. Med nr 1 brukte vi vogna mye i begynnelse om natta, kunne da rugge litt på han slik at han sov litt lenger mellom vært måltid.

Skrevet

ok.:) kanskje jeg gjør det og:) i vugga har jeg skumgummi-madrass (ca 6 år gammel)..hvordan er den å bruke,tror dere?Burde kanskje kjøpe ny?

Skrevet

Sprinkelseng om natta. Deler av denne med eit pledd eller liknande viss behov. Vugge i stova om dagen, og vognbagen på reise.

Skrevet

ok. Da prøver jeg sprinkelsenga med sengekant og himmel på natterstid og vugga med himmel på dagtid:) Blir jo sikkert endel sovende ute i vogna også:) takk for svar!Lykke til med de store begivenhetene fremover:)

Skrevet

Sprinkelseng kan bli litt stor for en nyfødt baby, det er mange som føler seg utrygge i den i starten. Vi brukte vogna på dagtid og de første månedene hadde vi vognbagen oppi senga slik at lillemor sov der på natta. Funket bra det. Men dette ser du når babyen har kommet!

Skrevet

Satser på kurv om natta og lekegrind m/heve-senkebunn om dagen - må selvsagt få et lite rede oppi den, for her blir det tidlig fødsel....

Skrevet

Ny madrass :) Er anbefalt fra krybbedødforeningen.

Skrevet

Her blir det en vogge på vårt rom om natta til å begynne med. Sprinkelseng når ungen skal over på eget rom etterhvert. Har ikke plass til sprinkelseng ved senga vår. Og så har vi en nyedelig vogge i stua som vi har fått låne, som den sover i om dagen til å begynne med.

Skrevet

Vogga om natta og ute i vogna om dagen........

Skrevet

Skal du legge babyen ute i vogna med en gang eller?

Skrevet

Har alltid brukt sprinkelseng om natten og vugge/ vogn om dagen.

Kommer til å gjøre det denne gangen også.

Sengen kan kanskje virke stor i begynnelsen, men jeg har faktisk pleid å nesten "reive" dem, altså pakke dem godt inn i et tynt bomullsteppe/ helseteppe, slik at de ikke skulle få angst for stor seng.

Skrevet

Jeg velger vugge i førsten, eller mulig vognbaggen på vogna. Sprinkel senga har begge mine nektet å sove i førsten uansett hvor mye jeg har lagd en hule til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...