Gå til innhold

Nyfødt-Hva skal barnet sove i??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har både en vugge og sprinkelseng tilgjengelig her,men har blitt i tvil hva jeg skal bruke. tenkte først å bruke sprinkelsenga om natta og ha vugga i stua på dagen, men er nå i tvil. Sprinkelsenga kan kanskje bli litt stor for nurket i starten? Og hvis jeg skal bruke vugga om natta,hva skal jeg da bruke på dagtid? Vet noen kjøper inn lekegrind tidlig som de kan sove i på dagtid,men blir jo temmelig stor den og?Noen med noen gode tips og erfaringer??:) Ikke greit å være førstegangsmor;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skilte dagsoving fra nattsoving fra første dag

på dagen sov han i vognbagen sin i stua/i vogna ute, og på natta sov han i sprinkelsenga si. den er jo litt stor men med sengekant og sengehimmel blir det litt bedre. man kan også sette bagen i senga de første ukene. eller rull et pledd til en pølse og legg det rundt babyen.

eller:

la sprinkelsenga stå til babyen er litt større.

bruk vugga på soverommet

bruk vognbagen i stua til dagsoving. eller legg babyen i vogna ute.

evt. kjøp en liten kurv, moseskurv kanskje, til å ha i stua om du ikke vil ha en stor vognbag/vogn i stua.

Skrevet

Her sov lillegutt i en mykbag den første tiden for han trivdes absolutt ikke i sprinkelsengen sin da han var på det minste. I tillegg så er det greit å kunne ta de med seg inn på soverommet hvis de sovner i stuen og ikke har våknet enda når dere skal legge dere. Var veldig enkelt å ta med seg baggen inn på soverommet når vi la oss for kvelden. Hadde en vugge i stuen men han lå i baggen som igjen var oppe i vuggen når vi var i stuen. Så kunne vi ta med oss baggen hvis vi skulle noe og han sov.

Skrevet

begge mine har ligget i sprinkel seng fra dag en.. både på dag og natt om vi ikke har gått tur med vogna da...

Jeg er litt bevist på at å sove i vognen og eller vugge kan bli en uvanne som kan bli vond å venne av med...

Om senga blir stor kan man alltid ha i en sove pose ol. men husk å ikke ha formye phø i senga da det kan være farlig..

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.5060030

lykke til med valget :)

Skrevet

Hei!

Rull et barneteppe til en pølse, legg dette rund hode på barnet og ned på hver side, Da lager du et rede til barnet. Det gjorde jeg med vår i begynnelsen da hun ikke ville finne roen i den store sengen etter at hun var kommet til verden. Fikk tips om dette på barsel. Da føler barnet seg tryggere og sover gjerne litt bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...