Gå til innhold

Vi burde vel begynne å tenke på dåpen til lillemann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kun be de nærmeste, vi blir 26 personer tilsammen, hvor 6 er barn under 4 år. Forslag til hvor man kan bestille snitter som er gode? Nettsider man kan titte på osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte inn å laget til koldtbord selv.. Veldig enkelt og billig.. Hadde foreldre og besteforeldre som hjalp til..

Skrevet

Vi hadde koldtbord... mye som du får kjøpt ferdig eller kan bestille i butikken...

Lage salat

Skjære opp brød

Skrevet

hmmm kanskje vi bare skal gjøre det..? hva kjøpte dere inn og hvor mye kostet det da ? :)

Skrevet

ps. mine foreldre kjøpte inn alt selv til da min søster skulel døpe sin eldste, og de laget til koldtbord, hvor de laget all maten selv. Da vi bestilte koldbord til vår sønn sin dåp, fikset vi ferdig pakke hos leverandør (et lokalt hotell).

Vi endte opp med å betale 150 kroner mer TOTALT i forhold til min mor og min far sitt hjemmelagede koldtbord, og da slapp vi all tilberedningen. Det behøver ikke å koste så mye mer å bestille koldtbord. Sjekk litt priser og sånn:)

Skrevet

Når det gjelder koldtbord er mye gjort av seg selv...

* Ferdige karbonader - kun varmes i ovnen.

* Stekt kylling - kun varmes i ovnen

* Rekesalat - kjøp ferdig

* roastbeef - kjøp ferdig oppskjært.

* Potetsalat - kjøp ferdig eller lag selv - fort gjort!

* Flatbrød/brød/rundstykker - kjøp ferdig

* Helstekt ørret - bestill.

* Spekemat - kjøp ferdig.

* Eggerøre -fort gjort!

* Aspik - lag dagen før!

* Skinke - kjøp ferdig.

Salat lages samme morgen...

Sylteagurk, remulade, majones,smør og div annet tilbehør:o)

Skrevet

Vi har bestilt tapas, orker ikke å lage noe selv til den dagen. Kunne velge mellom ulike meny-forslag til ulike priser. Vi endte med en på 200 kr til pr person, og det blir kjempebra! Vi ordnet ganske mye selv til bryllupet vårt, og det ble ikke noe særlig billigere. Og nå har jeg ikke lyst til at verken jeg eller familien min skal bruke tid på matlaging.

Skrevet

Snitter er kjedelig. Dessuten har koldbort ofte noe for enhver smak:-)

Skrevet

Jeg regnet ut snitter til 25 pers. med dette pålegget

Reker med majones

Røkt laks med eggerøre

Roastbiff med hjemmelaget remulade

Vikingskinke med italiensk salat

Brieost

Og det kom på 2300,-

Får kjøpt mye mat for det om man tenker praktisk...

Skrevet

Det vi hadde i koldtbordet vårt:

# Karbonader: min farmor laget dem fra bunnen av - kjøpte karbonade deig på tilbud

# Aspik : min mormor laget

# Fat med havets delikatesser : min svigermor handlet inn reker, røke laks og grave laks

# Roastbiff : kjøpte en hel steik, og fikk en butikk til å skjære opp for oss

# Kjøpte ferdig rekesalat og eggesalat

Husker ikke om det var alt.. Kaker bakte litt forskjellige av oss.. Vi var 25 stk, leide lokale.. Med mat, leie av lokale, pynt, drikke osv kom barnedåpen på 2000 kr... Syns ikke det var så ille jeg.

Skrevet

tips til mat man kan lage selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...