Gjest Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg var hos legen i dag å det viste seg at jeg har fått svangerskaps diabetes! Noen som har noen råd til meg?? Det kan være fare for at forsteret kan bli veldig stort!! hjeeelp!!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Denne beskjeden fikk jeg for 3 uker siden også. Ble da henvist til sykehuset for videre oppfølging. Fikk med meg et apparat derfra til å måle blodsukkeret mitt selv 5 ganger hver dag i en uke, og så måtte jeg tilbake for å vise dem resultatet. Jeg hadde perfekte verdier etter en uke med måling selv, gudskjelov, men de vil allikevel følge meg videre på sykehuset. Da jeg var der, fikk jeg også "opplæring" i riktig kosthold. Det viktigste er å holde seg unna sukker, og spise ofte, men lite. Kan jeg spørre hva resultatet ditt var på etter glukosebelastningstesten? Jeg hadde først 5.0, og 9.5 etter 2 timer. Ikke så veldig høyt, men de ville visst følge alle over 9.
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Takk for svar !!! Jeg hadde 4.5 før glukosetesten og 7.ett eller annet etter og skal videre til lege om 2 uker!!! Men utifra din test har jeg litt mindre enn deg?? Hvor mange uker er du på vei? og har du fått beskjed om at fosteret er stort! For det fikk jeg beskjed om!! Jeg er 22 uker på vei og godt over skalaen! Er livredd for å få et veldig stort barn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå