plastblomst♀♂♂ Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Eller i området rundt. Mannen min har fått jobb der og vi vurderer å flytte dit . Det er turnusjobb med 14 dager på og 14 dager av, så vi må ikke flytte... Men vi får jo mer tid sammen da, hvis vi flytter. Hvordan er det å bo der? Lurer på alt fra været til barnehage (lett å få plass) og andre aktiviteter. Er gravid med termin i juli, så hvis vi flytter blir det en gang tidlig i høst...... Har en jente som snart fyller tre også.... Vi bor på østlandet nå, og har hele familien vår her.....
Bruble Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Bor ikke der lenger, men kan da prøve å svare litt:) Været er vel sånn som mange andre steder... Skiftende.. Er 5 kommunale barnehager der, men vet ikke hvordan det er med dekningen. du kan jo og titte litt på kommunens hjemmeside www.bronnoy.kommune.no Er en koslig plass å bo på det:)
plastblomst♀♂♂ Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2008 Takk for svar. Var innom hjemmesiden nå, det så jo koselig ut der. Har ikke vært lenger nord enn Trondheim før, så det blir ganske spennende hvis vi bestemmer oss for å flytte....
petite fleur Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Jeg bor ikke i Brønnøysund jeg heller, men var der en tur i fjor høst. Det var knallvær og jeg synes det var helt nydelig der;-) Kjenner en del folk derfra, og det de har til felles er at de er så utrolig hyggelige, morsomme og lojale! Samboeren min falt faktisk så pladask for stedet at han dreiv og maste en stund på å flytte dit ;-)
rystet Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er oppvokst på østlandet 2 mil sør for oslo. Jeg har min slekt der oppe og foreldrene mine flyttet dit. Vi flyttet etter, men etter 1,5 år måtte vi bare pakke sakene og flytte igjen.... Tror man er forskjellig som mennesker, men hvis du ikke er oppvokst i Enebak, Aurskog, indre Østfold o.l så ville jeg nok ha tenkt meg to ganger om. Du har ingen "shoppingmuligheter". Brønnøysund stiller opp med en rotete og overfylt Cubus som har tatt inn alt det de andre Cubus-butikkene ikke ville ha.... Menneskene er hyggelige, men veldig opptatt av hva alle andre gjør og mener og du må for all del ikke skille deg ut. Da blir du utstøtt... For all del ikke si dine egne meninger heller... Samfunnet er veldig preget av at de ikke ønsker forandringer. De hadde planer om kjøpesenter, kulturhus, badeland og lang flystripe, men ingen vil ha det. De er altfor redde for forandringer.... Å fly hjem er ekstremt dyrt også!!!! Sjekk prisene på www.wideroe.no Myyye vind og regn!!!!!!! Det var kun 5 barn som ikke får plass i barnehage i år og det er jo bra. (Vi valgte å ha 1,5 åringen hjemme og ble sett meget rart på.. "alle har jo bhgplass") Nei nå var jeg negativ, men vi fikk virkelig hele stedet langt opp i halsen! Vi flyttet dit positive med et helt åpent sinn for å få det til å fungere, men....... Janteloven står MEGET sterkt der oppe! Bedre for barn og unge er det absolutt ikke. Noe som vi brukte som et av argumentene for å flytte opp dit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå