Elsker jenta si<3 Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hei! Jeg ar ca 10-11 uker på vei,men har idag fått min TREDJE urinveisinfeksjon siden jeg ble gravid! Har noen andre plagdes med dette?? Blir jo litt engstelig npr jeg går på antibiotika (Selexid) hele tiden.. Noen som har noen forlsag til hva jeg kan gjøre?
Nøtt Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er ikke gravid, men det siste halve året har jeg fått UVI hyppig. Det finnes mange råd mot UVI: - drikke MYE - ikke spise/drikke mye med sukker i - drikke en del sure juicer - ta tranebær (juice eller kapsler) - holde rompa varm (ullunderbukser feks) - holde føttene varme - bytte ut stringtruser med vanlige truser/boksere/hipstere - alltid gå på do og tisse etter samleie - tisse når du må (ikke holde deg) Jeg har vært litt sløv til å passe på alt dette, men etter den tredje UVI`en denne vinteren nå så skal jeg gjøre en innsats!
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Hei du!! Jeg er i uke 22 og har også urinveisinfeksjon !! Jeg fikk medisiner av legen og de hjalp med en gang!! utover det så er det veldig viktig å drikke mye , gjerne appelsinjuise og vann seff....
*Super*Mamman* Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Finnes et legemiddel som heter Hiprex som kan brukes forebyggende mot UVI til de som er sterkt plaget.. Ingen kjente bivirkninger på fosteret.. Du kan jo spørre legen din neste gang du er på kontrol:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå