Gå til innhold

Sier du unge eller barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier at jeg har to barn, ikke to unger.

Ser at det er flere her inne som sier unger. For meg blir det litt sånn "dyrisk". Dyr får unger, mennesker får barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barn.

Skrevet

Hmm, sier litt begge deler jeg..

Jeg har 3 barn, men jeg leker med ungene.

Skrevet

Unger.

 

Dyrisk ja...hm...

Så vidt meg bekjent heter det valper, føll etc....

Skrevet

Eller kattunge, kaninunge...

Skrevet

Jeg sier unge, skriver vel både barn og unge. Dette er vel dialektforskjeller, i hvert fall for meg er det mest naturlig å si "onge";)

Skrevet

Har snart 5 unger jeg og jeg leiker med unga hver dag :o)

Skrevet

Jeg sier begge deler jeg, men i forhold til dialekten min er det mest naturlig med "onge" her og ja:-)

Skrevet

Unger. Det har selvfølgelig med dialekt å gjøre.

Skrevet

Bruker begge deler jeg... Sambo sier baby, kids, children.. haha

Skrevet

Eg har to ongar (på dialekten min)

 

Barn blir litt for "østlandsk". Litt unaturlig å si med den dialekten jeg har.

 

 

Skrevet

Begge deler.

Skrevet

Unge.

På dialekta mi brukes barn kun om spebarn.

Skrevet

Det spørs i hvilken sammenheng jeg sier det egentlig.

Har ikke noen eksempler å komme med nå, siden jeg er på farten ut av dib og opp til Nav:)

Skrevet

Unge...

 

Å si barn på min dialekt faller meg helt unaturlig.

Skrevet

Det er jo dialekt det. For meg blir det helt unaturlig å si at jeg har barn. Jeg har 2 unger jeg.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg bruker barn, unger og jentene.

Skrevet

Ja, sånn er det for meg også. Blir heilt feil for meg å seie barn, det er et ord vi ikkje bruker til daglig anna enn i uttrykk som barnetv, barnebøker osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...