yasmina Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 barna deres har hatt langvarig feber, over ti dager , uten noen andre symptomer ? Skriv gjerne på hvis du ikke har opplevd det også og evt forslag til hva det kan være. Eldstemann her på 3 år har i dag feber på 11. dagen uten å feile noe som helst annet....
Fire småtroll Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Har aldri opplevd det, men ville tatt turen til legen. Skal en ikke gå til legen med barn som har feber i mer enn 3 dager da? Kan jo være en infeksjon et sted, kanskje helt uskyldig men likevel...
Tre rosa kalver Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Kan være ørebetennelse! Eller halsbetennelse, som er "sjkulte" sykdommer. Kan godt være han trenger antibiotika, så jeg ville nok absolutt dratt til legen ja.
yasmina Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2008 Lav feber, mest rundt 38, 3 ca Har vært hos lege , de fant ikke noe og skal tilbake i dag for utvidede prøver .
MathildeC Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Jenta vår på 8 mnd har nettopp hatt feber i 6 dager, men gikk så over. Ingen symptomer på noe annet, "lav" feber slik som du beskriver. I perioder var hun sutrete og lei seg, men i andre perioder kom smilet fram. Tenkte det ikke var vits å kontakte lege jeg, med såpass lav feber og ingen andre symptomer? Og relativt greit allmentilstand, bare litt slapp? Men hadde nok ringt legen på 7. dagen, men da gikk det jo over..
alvis Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 En venninne av meg har en gutt som hsdde feber i lange perioder og veldig ofte. Han holdt på sånn i 2 år. Til slutt fant de ut at han var allergisk for veldig mye. Da han endret kostholdet sitt var det slutt på feberen.
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Jeg kjenner noen som opplevde det. Jeg ville reist til lege og sjekket hemoglobin nivaaet og CRP.
haater husarbeid Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Har opplevd det i forbindelse med virusbronkitter hos småtrollene og en gang ved ørebetennelse ( da fikk han antibiotika til slutt) og en gang ved halseinfeksjon (fikk antibiotika til slutt). God bedring!
yasmina Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2008 HAn har faktisk gått på antibiotika i 3 dager allerede uten noen merkbar forskjell... Tok kontakt med lege på dag 6 eller 7 , nå er vi på dag 11 så vi begynner jo å lure litt.
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Sjekket legen blodprover da? Type CRP / hemoglobin?
yasmina Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2008 Det er tatt blodprøver av ham og de ser alle ut til å være innenfor normalen. Har ikke full kontroll på hvilke prøver som er tatt, men mannen har hentet en kopi av resultatene i dag så da blir jeg litt klokere senere i ettermiddag.
Honningmelon Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Eldste hadde feber i 9 dager uten andre symptomer. Men, på den 10ende dagen var vi igjen til legen, og han syntes han hørte noe på lungeneb men bare så vidt. Han ble fort bra av antibiotika. Men, når ikke antibiotika hjelper, så er det jo ikke lett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå