Gå til innhold

epidural?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen her som har fått epidural? har det funket*? får man bedøvelse før den settes? har så angst for å føde men vil føde vaginalt. er første baby, vil ha epidural men jeg lurer sånn på om den funker.

 

setter pris på alle tips og råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk epidural, og det funket kjempe bra på meg...kjente ikke riene i det hele tatt,og ettersom jeg hadde hatt rier en stund og begynte å bli sliten så var det herlig med en pause:) de setter lokalbedøvelse først, så kjente bare at det pressa litt når de satte inn epiduralen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for råd:) har hatt uregelmessige rier nå i en uke, kjenner jeg er ganske sliten. tror ikke jeg takler så veldig mye mer vondt så jeg vil ha bedøvelse. jeg må vel ikke krangle meg til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk epidural med førstemann, var som å komme til himmelen! De satte epidural nå som jeg fikk nr to, men funket ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fødte en liten prinsesse på onsdag, og jeg fikk epidural ca. 4 1/2 time før hun kom ut. Det var helt herlig å slippe smerter og få hvile og samle krefter de siste timene. Dette var 2. gang m. epidural og begge gangene har det fungert helt optimalt! Stikket i ryggen vil ikke være noe å grue seg for m. tanke på all smerte du slipper ved epiduralbedøvelse.

Jeg hadde en kjempefin fødsel og var frisk og opplagt etterpå.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, nå er jeg over termin og kjenner jeg er livredd for å føde. er det så skummelt og så jævlig- trenger ikke høre skrekkhistorier:) har hatt modningsrier i over en uke- vil dette ha gjort ting lettere for meg. kjenner at jeg ikke har så mye mer å gå på nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei,jeg har født den 9.03,3 dager over termin.når jeg kom på sykehuset(st.olav)jeg hadde 4 cm åpning og gode rier,så jeg fikk lyst gass først-fungerte veldig bra på meg,helt til 7 cm åpning.etterpå ble det litt for vondt og jeg begynte å bli ganske slitten(kom i ett tiden på natta og riene startet i 5 tida om morgen den 8.03)så jordmor spurte selv om jeg ville ha epidural,jeg takket ja selvsagt.anastesi lege kom ganske raskt men hun slett å treffe riktig par ganger,men jeg fikk den til slutt.den virket ganske bra ,men jeg kjente riene litt,så jeg bare fortsatte å bruke lyst gass.på en slik måte fikk jeg å slappe av og samle krefter til når det var tid for å presse ut baby.dosen ble satt ned etterhvert for å kjenne når jeg kunne presse og det var greit.etter fødsel hadde jeg ikke noe vondt i ryggen og gikk på do nesten selv(med støtte fra mannen)3 timer etter.med dette vil jeg si at det gikk veldig bra å bruke smertestillende midler og det var ingen mass for å få de,så jeg var meget fornøyd førstegangs fødende.så var ikke redd og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for alle svar!!! dette hjelper meg mye! i dag er jeg fire dager over så må lillenurket snart komme:)

god påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...