Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke "for sent", så styr unna jobb i helsevesenet. Her går hele påska med til jobb, i år igjen:( Jobber i alle høytider, eller i fare for å jobbe i alle høytider. Møkk. Dårlig lønn, ugunstige arbeidstider. Vanskelig å følge opp barna pga turnus. Umulig å få seg en dagjobb, da skal man ha en bra porsjon flaks. Og når i tillegg andre folk ringer utenfra og får seg poliklinikk-jobb framfor oss andre, som jobber innen samme område og har faste stillinger... Vi fikk ikke sjansen en gang. Skulle kontatket forbundet ang det der, men unner jo den som fikk jobben også da... Og hvem sier at jeg hadde fått den om den hadde vært utlyst også... Vil ha en annen jobb. Dagens utblåsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Men påsken er vel den tida det er mest penger å hente på jobb i helsevesenet. Så tenk på det når du er på jobb.

Skjønner du er frustrert over turnus, det er gangske uforenelig med familieliv. Og selv om jeg viste om turnus når jeg utdanna meg, skjønte jeg ikke hvor lite gunstig det var før jeg fikk familie.

Jeg har videreutdanna meg og jobber ikke turnus lenger. Og det er deilig. Så vil anbefale deg å tenke på videreutdanning, der du har mulighet for dagjobb.

Ha en så god påske som du kan. Klem til deg

Skrevet

Jepp. Sånn er det i helsevesenet. Sist år jobbet jeg hele påsken, 17 mai, pinsen og nyttår. Nå er jeg heldigvis ute i permisjon så jeg kan ha påsken fri.

Skrevet

Oj sann.... Få det ut!

Sett dere ned med sjefer og tillitsvalgt, be om at ferier og høytider må gå på rundgang. De gangene må man faktisk vike fra vanlig turnus.

På jobben til mannen holdt de fast på turnusen og 1 år jobbet han nyttårsaften, påsken, 17. mai og julen... litt lei kanskje....

Så skulle medarbeidersamtalene i gang og da sa jeg til mannen at dette må dere faktisk gjøre noe med. Skilsmissestatistikken er stor på hans arbeidsplass...

Alle stillinger innen din arb.plass skal lyses ut og du har vel de samme rettighetene som alle andre?

Skrevet

Her jeg jobber legge alle inn ønsker om hvordan dem vil jobbe i påsken, sommeren og jula.. Også legge dem tilrette så godt det lar seg gjøre..

Skrevet

Har skrevet ut søknadspapirene, og fylt de delvis ut. Men vet ikke helt hva jeg vil, og det meste jeg kan søke på, er jo turnus. Er nesten bare helsesøster og kanskje jeg kan være heldig å få en jordmor jobb i ett distrikt. Men det kreves nok en del for å få det også. Og helsesøsterjobber vokser ikke på trær de heller:s

Joda, lønna ila de 3 helligdagene jeg skal jobb hjelper jo på:) Og jeg kan faktisk jobbe deltid pga tilleggene da, det er jo noe. Dere fikk snudd det til det litt bedre for meg da. Så er jeg kanskje bare inne i en periode hvor jeg er absolutt lei også nå da, håper på bedre tider og at det skulle dukke opp en poliklinikk-jobb som bare venter der på akkurat meg:)

Klem tilbake og god påske til dere også.... turnus eller ikke, det er ikke til å komme bortfra at valget hadde nok falt endel annerledes hvisomatte jeg hadde osv...

Skrevet

Ta praktisk pedagogisk utdannelse, så kan du ha undervisningsstillinger. Enten på skole eller som veileder for studenter i praksis. Da har du bare dagjobb ;-)

Skrevet

hmmm, det var ikke dumt:) Kan vel bli lærer for helse- og sosialfag da, f.eks... Den muligheten må jeg sjekke ut:) Takketakk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...