Gå til innhold

Mulig å gå ned 12 kilo frem til sommeren?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Veier 72 kilo nå, og skal ned i trivselsvekten min på ca 60 kilo.

Vil veldig gjerne få det til før sommeren, så jeg faktisk kan vise meg ute blandt folk i bikini igjen. =/

Er dette mulig eller må det hardtrening til for å få det til å gå?

Spiser 4-5 måltider om dagen, grete roede-middager, spiser 1500 kcal om dagen og forbrenner 2200 kcal, vekta har stått stille leeeenge...

Hva gjør jeg feil her da?

Kaloriene jeg får i meg er fra kylling/svin, fisk (mest laks), frukt og grønt, (kanskje for mye)egg og brød/ris/pasta.

Drikker 2 liter vann om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sikkert mulig, men ikke å anbefale om du ikke vil gå rett opp igjen. Tror de anbefaler å gå ned 0,5 - 1 kg pr uke som maks.

Skrevet

Du er helt nøye med tellingen?

Du kan jo prøve å kutte ned til 1200 kcal om dagen og se om det skjer noe. Hvor mye trener du da? Du bør ha minst en halv time effektiv trening om dag.

Og 12 kilo til sommeren kan gå. Men da må du trene mer.

Skrevet

Prøver å gå en tur om dagen, men er ikke så flink... skal bli flinkere på det=) Begynte på treningsstudio, men får ikke lov å trene før jeg

har vært på MR av ryggen i neste uke da... =(

Hvis jeg går ned et kilo i uken kan jeg jo klare det på 3 mnd da=)

Uansett, vekten er ikke så viktig, det er magen og lårene jeg vil ha bort=)

Skrevet

Hvis du trener så lite som du sier så kan du fint kutte litt i kcal inntak uten at det er farlig. Men husk å spis litt mer dersom du blir mer aktiv, ellers får du for lite mat inn. Men en kilo i uka krever ganske mye jobbing, bare så du vet det.

Skrevet

Min anbefalning er å lese boka til Sten Sture Skaldeman, spis deg ned i vekt. Da tenker man ikke kalorier. Spiser fett og proteiner, og raser ned i vekt. Dette er en helt annerledes tankegang, hvor man ikke tenker kaloritelling, mager mat og frukt. Men forskning viser mer og mer, at dette kan være løsningen på overvekt.

Skrevet

Hvis du går ned en kilo i uka bruker du 12 uker, men du bør jo legge inn noen uker hvor vekta står stille også det kommer alltid noen sånne innimellom... Så selv om du ikke kommer helt i mål bør du komme ganske nærme ;-)

Synes du skal gå ned til 1300 kalorier en stund jeg, mest fordi det er nesten umulig å få telt 100% nøyaktig, og av en eller annen grunn blir "feilen" at vi har fått i oss litt mer enn vi har telt.

har omtrent akkurat samme mål som deg, og har gått ned 7 kilo allerede (er på ca 70 nå), men nå har det stoppet helt opp i flere uker, vekta vil liksom ikke under 70. Men tenkte jeg skulle gjøre noen små forandringer og prøve med ny frisk igjen etter påske, orker ikke stresse med det nå i ferien, skal ha noen kosedager først.

Skrevet

Ja det er mulig.

Jeg vil på det sterkeste anbefale vektklubb.no. Jeg meldte meg inn i går men vil likevel anbefale det. En fantastisk side! Jeg har som må å gå ned 8 kg på 19 uker, og da er jeg kommet til 25. mai, så 4 kg på en mnd ekstra burde gå bra!

Man får også skreddersydd meny der, helt supert!!!

Skrevet

Takk for svar folkens=)

skal ha som delmål å gå ned 8 kilo og stramme godt inn, ihvertfall.

Nå har jeg og mini trillet tur i en time så har vært flink i dag ihvertfall=)

får prøve å gå ned til 12-1300 kalorier og se om det blir litt forandring. fra nå av SKAL vi gå tur hver dag, det må vel hjelpe litt på?`

har også hørt at sex forbrenner noe sinnsykt med kalorier så kanskje jeg skal få gubben med til sengs oftere...=P

Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye du har å miste. Noen har trivselvekt som er unaturlig i forhold til høyden/kroppsbygningen. Kan hende at kroppen din tviholder på kaloriene den får hvis du prøver å gå "for mye" ned i vekt.

Skrevet

er 167 og har alltid veid rundt 60 kilo, kroppen min har trivdes der og det har jeg også=) har ALTFOR mye på mage/hofter og lår. det er egentlig eneste jeg vil gjøre noe med, men det er jo der de har satt seg... er overvektig både iflg bmi og midjemål, så...

Skrevet

Her kommer en uttalelse fra meg som gjør at mange sikkert setter Grete Roede skiva i halsen.

Jeg tror ikke på slankekurer. Det jeg tror på er å kaste sjokoladen ut av huset og bevege seg mer!

Jeg selv har en grusom bikisesong i vente og gruer meg som en hund til å slenge frem min bleikfeite kropp med tilhørende kengurupose.

Så nå boikotter jeg sjokkisen (ikke i går da, men det var lørdag!) og går mye på tur. Resultat; 3 kg av på en uke! 5 kg til, så er jeg fornøyd.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...