FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Foreldrene mine er skilt og har funnet seg samboere på hver sin kant. Bop kommer jo med tiden til å se på disse som sine besteforeldre selvom jeg ikke har et så familiært forhold til dem. Vi har bare kallt dem ved navn vi, men på alle gaver ol pleier det stå fra mormor og bestefar hans navn, og det samme fra min fars kant. Er det da litt rart av oss å bare bruke navnene?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Her har vi Goffa (lokal variant av morfar) og bestemor Anne (min stemor) Mormor og morfar (morfar er min stefar) Synes det er rart å ikke skulle inkludere ektefellene til mine foreldre som besteforeldre.
alvis Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Faren min er død. Min mor er momma og mors kjæreste kaller vi bare med navnet hans.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Her har vi bare min far igjen og hans mangeårige kjæreste. De bor foreløbig ikke sammen til tross for sikkert nesten 7 års forhold. Så i utgangspunktet kalte vi de for bestefar og Beste(navnet hennes), men nå har hun selv gått over til å kalle seg selv for bare beste. Så nå er det bestefar og beste. Synes det er helt greit i og med at jeg selv aldri har hatt et forhold til 'beste' navnet, men mormor hadde blitt veldig feil i mitt hode. For det er det bare min avdøde mor som kunne ha hett. Og vi må jo bruke en eller annen betegnelse på henne og selv om hun døde i 91.
anni69 Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Min mor er mormor og mannen er besten. Han er virkelig BESTEN med store bokstaver. Min far, var også besten men han er død og stemor er bestemor. Mine foreldre skilte lag når jeg var lita, og de nye partnerene har vært i mitt liv så lenge, at det er naturlig at de er besteforeldre.
Potetstappe Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Her sier vi farmor og bonus Dag, og farfar og bonus Eline
Fire småtroll Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Både mamma og pappa er gift på nytt, men vi bruker bare fornavn på de nye ektefellene. Det er det de kaller seg selv for ungene også.. Men det er overhodet ikke noe negativt eller ikke-inkluderende over det da, ungene mine virkelig elsker mamma sin nye mann, han er en engel med barn, verdens mest tålmodige, selv om han kalles "bare" ved fornavn :-)
Koseklompen Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Faren min er ute av bildet..har ikke noe kontakt med han. Men moren min har nå en samboer hun har vært sammen med i snart 20 år. Vesla kaller han for bestefar.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Min venninne ha skilte foreldre, og det samme ha mannen hennes.. Så hos dem er det Hennes mamma + mann: Mimmi og bestefar Hennes pappaa + kone: morfar og mormor Hans mamma + mann: Besta og besten Hans pappa + kone: Goffa og go`mor
Groosalugg Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Mine sier mormor og Bonus. morfar (har ikke dame) Farfar og navn Farmor og navn
sveis Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Mine foreldre er skilt og begge ble gift på nytt for mange år siden. Alle fire er bestemor og bestefar. Hvis det skal spesifiseres hvem av de det gjelder, så slenges det på i tillegg enten navnet eller navnet på plassen de bor. De har også barnebarn av mine stesøsken, og de gjør det på samme måten. Da kalles de det samme av alle barnebarna uansett hvem sine barnebarn de egentlig er. Veldig greit å gjøre det på denne måten, lite forvirrende både for besteforeldrene og barna, spesielt når alle er samlet.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Min mamma blir kalt mormor og min stefar kalles bestefar Sambos foreldre blir kalt farmor og farfar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå