Essianne Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Er det andre som sliter med prikking i hendene spesielt om natten? Hendene mine sovner og jeg er våken hver 1.5 time. Må da opp å bevege meg rundt for å få igjen bevegelighet. Det verker helt opp til albuen. Blir så enormt sliten av det og vet ikke om det finnes noe man ta gjøre. Noen som kjenner seg igjen eller har tips?
M, Vestfold Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Hei Har det samme og har hatt det i en fem-ukerstid (siden uke 30). Det er uuuuutolig slitsomt og vondt. Sover ca 4 timer om natten til sammen. Og nå i det siste har smertene kommet helt opp til ryggen, nakken og skuldrene. (Har også begynt å få kramper i skuldrene). Jeg har spurt mange her inne, jordmor og lege. Har forsøkt akupunktur. Drikker mer vann. Spiser mindre salt.. Jeg har dessverre ikke funnet noe som hjelper. Ennå! Kanskje hjelper det litt med et varmt bad i badekaret.. Men jeg vil gjerne si at jeg synes du er tapper, og at de sier det forsvinner når babyen blir født..
M, Vestfold Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Ps: Mange har inne sier det kan være Carpal Tunnel Syndrom. Det kan det være. Men hvis du har mye vann i kroppen kan det også være nærver i klem...
Supertea Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Hendene mine sovner også hele tiden. Både når jeg sover og når jeg er våken, f.eks. nå som jeg sitter foran pc'n og faktisk bruker hånda... Søsteren min hadde akkurat det samme, og legen hennes sa at det var en nerve som lå i klem pga vann i kroppen. Stemmer bra på meg også da dette har dukket opp ifm at jeg har fått mye vann i kroppen. Er nok ikke farlig, bare veldig ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Karpal tunnelsyndrom er det det heter når en har vann i hendene og det klemmer på nervene. En over her som nevnte det som to ting, men det er samme sak, og veldig vanlig når en er gravid. Og det kan godt gjøre vondt og prikke selv om du ikke kan se at du har noe særlig vann i kroppen. Jeg har også hatt det i noen uker og det har desverre bare blitt verre, det har lindret litt med akupunktur og enkle strekke øvelser for fingre, hender og håndledd, men det går nok ikke over før babyen har kommet ut.
M, Vestfold Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Legen min har fortalt meg at når vi gravide før Ødemer (vann i kroppen) så trykker det på nervene.. Han sier st C.T.S er en lidelse som må opereres for å bli kvitt.. Men jeg er ikke lege, så vet ikke hva som er rett og galt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå