Gå til innhold

Deres fødsel vs deres mors fødsel.....???....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å snakket litt med min mor om fødsler og slikt her en dag...

Vi hadde en ganske lik første fødsel..

Å hennes fødsel nr 2 og 3 gikk ganske fort.. Hun hadde 6 cm uten å kjenne noe og gikk fra 6-8 på et kvarter...

Vi har begge et bredt å veldig tøyelig bekken..

Blir spennende å se om det blir nokså likt denne gang også...

Hadde egentlig tenkt å vente hjemme så leeeenge jeg kunne(kjedelig å ligge der på fødestua) men ble litt betenkt når det gikk såå fort for mamma..hehe..

Hvordan har det vært med dere andre jenter da??

Var deres fødsel lik deres mors, eller stikk motsatt?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ganske lik egentlig. til tross for at jeg blei satt i gang 2uker før og hun gikk to uker over med meg.

kjapp og enkel fødsel. eneste forskjell: hun sov under åpningsfasen. det gjorde ikke jeg for det var vondt!!!! men vi brukte 4timer begge to.

Skrevet

Håper det stemmer det der med mor og datter. Mamma fikk meg på 4 timer, og lillesøster kom på en halv time;-) Men det hadde vel vært for godt til å være sant...

Skrevet

Jeg ble tatt ved ks 6 uker før terminen pga manglende fostervann. Min førstefødte manglet fostervann da han ble født, og han ble også tatt ved ks pga dette ( + andre faktorer som spilte inn ).

Jeg og søsknene mine hadde småe hoder i forhold til hvor gammle vi var, så legene trodde vi var mye mindre enn det vi faktisk var.. Det skjedde med begge mine gutter. Fikk estimert vekta til under 2 kg ved terminen ( ved hjelp av UL), men guttene var 3200 og 3300 g. Grunnen til at de trodde dem var så små, var pga hodene deres kun var 32 cm i omkrets ( tilsvarende foster i uke 32-33)...Samme omkrets som meg og søsknene mine...

Så finnes iallefall noen likheter her..

Skrevet

Helt ulik. HUn ble satt i gang alle tre gangene, jeg fødte raskt første gangen og har fått beskjed om at jeg nok kommer til å føde raskere denne gangen.

Moren min hadde hormonubalanse og jeg har en typisk fødekropp.

Jeg ligner på mormor, da.

Skrevet

Mammas 1. fødsel var ganske kort og ikke noe særlig smertefull i følge henne.

Min 1. fødsel var laaang og (mulig jeg er pyse) vond...!!!

Moren min beskriver riene som litt ekstra vonde ''mageknip'', så jeg må si jeg er fryktelig lei meg for at jeg ikke har arvet hennes type rier hehe :P

Blir spennende å se med nr.2, men jeg tør ikke ha forhåpninger om en fødsel med mageknipvondt ;) Nå var hennes 1. fødsel lettere enn den 2. så da får jeg bare håpe at det blir motsatt med meg =)

Skrevet

Helt motsatt. Hun hadde tre greie svangerskap uten noen plager og helt greie fødsler.

Jeg har hatt masse plager i begge mine svangerskap og første fødsel var ett 2,5 døgn lang maraton med komplikasjoner med underlivet i ettertid for meg. Ungen var sliten etter lang fødsel og trengte litt starthjelp. Derfor var vi på barsel i 4 dager.

Skrevet

Mamma fikk hard fødsel med broder`n, han vae 4900 og 56 cm, husker ikke hvor mange timer, men det hadde gjort veldig vondt snart 40 år siden så det var ikke mye smertestillende da. Søster var 3250 og 52 cm, helt greit unntatt av at det var mange fødesle akkurat da så mamma måtte føde på ett bad. Husker ikke helt med tror det var 8 fødsel innenfor noen få timer på ett sykehus med stuer. Mamma bleier og fleipe med at hadde kommet inn flere kjerringer så måtte de ligg ute på verandaen.

Jeg kom som nr tre og det sa bare plubb i forhold til de andre enkelt og greit.

Vi har ikke hatt like fødseler i det hele tatt. jeg hadde egentlig en veldig grei nr en med bedøvelse, men så var lillegutt bare 2300 og 48 cm ganske stor forskjell på størrelsen.

Skrevet

Mamma hadde fire relativt raske fødsler. Jeg var den eldste og hardeste å få ut, men det tok bare tre-fire timer.

Hun har vært frisk og rask under alle svangerskapene.

Jeg har vært mye plaget med bekkenet, og nå 2. gangen er det mye verre. Klarer ikke å gjøre noe. Men fødselen tok iallefall bare tre timer med meg også, så rekner med at det vil gå like fort (om ikke fortere) denne gangen også.

Så fødslene har vært like til nå :)

Skrevet

med meg gikk vannet 10 dager før termin 1,5 time etter var jeg ute. . nesten likt med mine 3 brødre, har max holdt på i 2 timer, og pappa måtte spør om hun hadde rier i det hele tatt, for hun har aldri hatt de derre vonde;(

jeg hadde sterke rier i 56 timer før jeg kom til 4 cm åpning, så til sammen fra første ri til jenta var ute brukte jeg 65 timer, men de regner ikke noe fødsel før en har 4 cm så da brukte jeg 9 timer. . ikke i nærheten en gang av min mor, feigt;)

Skrevet

Ganske like=)

Mamma brukte 12 timer med meg..grei,men inntens fødtsel.3840g+51cm lang.

Med min bror brukte hun 4 timer...veldig greit. 4150gram 52cm

Mamma hadde ikke no særlig pressrier og det hadde ikke jeg heller. Jeg fikk ei sprøyte for å få dem litt sterkere!

Min første fødtsel fra første ri til han var ute var det 6,5 timer. fra 4cm ca 3 timer.. 4090gram og 53cm lang.

Skal ta ks med den neste om 8 dager..men vi får se, kansje kommer han før. Og da er det ikke sikkert vi rekker noe sykehus. 30min kjøring=)

Skrevet

Min mor gikk to uker over tiden med oss alle. Jeg har født alle før termin. Jeg har også hatt raskere fødsler enn min mor. Så her det ikke likt i det hele tatt.

Skrevet

De tok vannet hos moren min, hun hadde ikke rier før de gjorde det, det tok da 3 timer til jeg var ute, hun hadde kraftige pressrier og fødte hele meg på en gang og fikk total ruptur.

Hos meg begynnte det med rier, vannet gikk under pressriene, pressriene mine være ikke særlig kraftige så jeg fikk drypp, gutten ble tatt med vakum. Hadde pressrier i 1,5 time. Fikk også total ruptur. Fødselen tok til sammen 5 timer.

Mamma sin andre fødsel tok ca 7 timer tror jeg, det begynnte med vannavgang. Hun revnet ikke noe da hun fikk søstra mi enda hun var 600 g tyngre.

Jeg håper min andre fødsel blir mer lik mamma sin andre fødsel. Dumt å si at enn ønsker en lengere fødsel men jeg ønsker ihvertfall ikke revne når jeg skal føde om ikke så lenge liksom.

Skrevet

mamma sin første fødsel tok 21 timer. min første fødsel tok 3timer.

så ikke likt der.

mammas fødsler nr 2 og 3 husker jeg ikke,men hun hadde ikke noe spesielt vondt. hun måtte på do å tisse,å når jordmor kom å sa at hun måtte komme,sto hode til meg nesten i åpningen:) jeg er nr 2 i søsken flokken. så jeg håper på at denne fødselen er lik min mors fødsel når hun fikk meg:D

Skrevet

min og mammas fødsel var nesten identiske med første mann, men jeg håper ikke neste mann blir det da hun revnet fra ende til ende for at llille bror kom så alt for fort ut uten åpning. mamma presset en gang og ut kom han.

enn så lenge har denne graviditeten vært ganske lik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...