Makko med to små gutter Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hei, Har en mellomstor hund, ca23 kg. og en avensis stasjonsvogn... - Spørsmålet er nå hva slags vogn jeg får inn i bilen! -Har vært innom flere butikker å sett, men ingen av damene jeg snakket med hadde noe som helst peil :-S Drømme vogna har litt stor bag slik at vi kan bruke den lenge, god fjæring (i fht å gå på skogsveier), og god å trille... Er det noen som har erfaring med hundebur og vogn i en "vanlig" stasjonsvogn?
Lykkeliten og jeg Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Tfk ble svaret vårt. Vi har hund på 60 kg så trengte en vogn som ble liten, men ville samtidig ha stor bag. Bikkja fikk plass (selv om når vi hadde med bag og underdel så måtte han sette seg litt sammen) og vogna er god å trille og vi måtte bytte til sportsvogn forrige helg (småen var da 7,5 mnd) fordi han snudde seg rundt og satte seg opp på alle 4 hele tida.
Makko med to små gutter Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 Hva slags bil har dere? -Antar ut fra beskrivelsen din at dere ikke bruker bur?
Grateful mom Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Hmmmmm.... avensisen er da ganske stor baki, er den ikke? Kan ikke si jeg har sett mange "vanlige" stasjonsvogner som er så store...
jh80 Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Alltid et problem... Dra innom en butikk og be om å få prøve forskjellige vogner i bilen, de pleier å være veldig behjelpelige med det. Det som kan være problemet hvis du setter understellet på høykant er at det ene hjulet er i veien for bakluka, men det fleste hjul er det bare å klikke av. Aller best er jo viss du får satt hele rett inn på den ene siden, men da må hundeburet være smalt. Men det er det kanskje, når hunden ikke er større? Men dra og prøv deg frem
afrodite79 Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Hehe, når vi fikk førstemann endte vi med å kjøpe skiboks til å ha all bagasjen i. Har 2 store hunder som fyller opp bagasjerommet i stasjonsvogna:) Dette ble løsningen for oss.
BitteLiten *har født* Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Vi har Octavia stv. der putta jeg bikkja på 35 kg i bur, understellet sidelengs inni eller oppå buret, festet med tau og lastestropp. Så putta jeg bagen inn ved siden av setet til ungen:oP Ble ikke plass til veeeldig mye mer i bilen da. Men gikk helt fint. På lengre bilturer ble det demontert enda mer og kjøpte skiboks også til all baggasjen:o)
Gemini77 Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Da jeg gikk gravid forrige gang så skulle vi kjøpe oss bil. Vi endte opp med å dra til forhandlerne med vognen og bikkja for å teste. :-) Avensisen er veldig stor bak. Vi sto mellom den og Ford Mondeo og endte opp med den siste da den er LITT større. Vi får fint plass til vognen og hunden men vi har ikke plass til bur da. Vel kunne nok fått det men vi har heller hundegitter mellom bagasjen og resten av bilen i tilfelle kollisjon. Vi har Quinny vognen, hvor bakhjulene er veldig brede. så den tar stor plass. Da vi brukte bag så måtte vi ofte bruke hundebåndet til å feste baggen på toppen av understellet så det ikke skulle skli av da vi må pakke i høyden for å få plass til hunden (schæfer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå