Gå til innhold

Noen som kan hjelpe oss med en diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Symtomene er hodepine, mangel på matlyst, generell fatigue, lett sår hals, hoste og følelsen av å være lett forkjørlet.

Hosten er tørr og vedvarende, jeg vil si at den sitter litt under halsen.

Det er ikke noe snørr, ikke noe øresmerter, ikke noe slim i lungene, ikke noe feber. Bare lettere uvel.

Dette er symptomene mine, eldstemann sine og verst av alt minsten sine så det må jo være smittsomt?

Minsten hoster tidvis til han spyr, det vekker han selvfølgelig om natten og er løs i magen i tillegg siden han ikke spiser noe pga manglende matlyst. Han har hatt hosten i ca ti dager, det begynner lett og blir bare mer og mer..

Eldstemann har vært hos lege etter tre uker med hoste og fått diagnose barneastma, han har blitt litt bedre med behandling, men hoster fortsatt etter over en uke med medisiner.

Noen som vet hva dette kan være?

Har ikke noe lungeekspert, en barnelege med lang ventetid, noen vanlige leger som er vandt til å behandle kunn voksne (og dessuten er de superopptatt hele tiden og det er sååå plagsomt at vi kommer, spes for småting som dette)

Hvis hosten ikke gir seg innen rimlig tid eller det kommer andre symptomer vil jeg selvfølgelig ta med minsten til legen, men nå lurer jeg her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går virus nå med de symptomene du nevner.

Ville kanskje også bedt om at det ble tatt en crp av ungene for å utelukke evt infeksjoner etc.. som trenger behandling.

Et tips er å få noe som heter ncg 24:7 i hus og begynne på det. Det funker og vi fikk nytte av det her i heimen, da barnehagesyndromet gjorde sitt inntog for fullt. Ga det vel og merke ikke til minsta på snart 2 for hun klarte seg greit igjennom alle virusene......Vi har ikke vært syke siden vi begynte på det! Det trigger immunforsvaret og er dokumentert!

Skrevet

Kan minsten din ha fått en luftveisinfeksjon/bronkitt??

Hvor gammel er han??

Er avføringen hans grønn??

Eller kikhoste??

Skrevet

Vi hadde det samme i huset her for ca en måned siden, var hos legen flere ganger da begge guttene + meg og mannen ble syk. Legen kalte det et hoste-virus...

Begynte med feber et par dager, sår hals og forkjølelse, fortsatte med hoste i flere uker. Mellomste var hjemme fra barnehagen i 1,5 uke! Men det ble bedre til slutt!

Har du ikke vært å fått tatt crp, særlig på den minste ville jeg gjordt det, men er det virus må det jo bare gå sin gang. God bedring til alle sammen!

Skrevet

Skal stokke ng når jeg kommer til Norge igjen.

Tviler på at det er luftveisinfek eller bronkitt pga at hosten sitter så høyt oppe og det er jo ingen feber som følger heller..

Han er er1 år, eldstemann er 4 år.

Avføringen er ikke grønn, bare løs, dessuten er det mindre en vanlig siden han ikke spiser så masse.

Kikhoste har jeg ikke tenkt på så jeg skal sjekke symptomene for å se om det kan være det..

Skrevet

Ønsker dere masse lykke til og god bedring til dere alle.

Håper dere snart blir friske igjen

Skrevet

Glemte å si at legen min ikke tar crp, har man feber er det klart at det er en infeksjon et eller annet sted...

Det kan være et hoste-virus, men det har ikke vært noe feber.. Maks temp vi har målt er 37,9 ( feber regnes fra 38,5)..

Har åpen time i morgen med minsten så jeg skal se det ann om jeg skal eller ikke.. det er jo liksom ikke noe alvorlig..

Skrevet

Gutten min hadde ikke forhøyet crp når han var dårlig.

ennå han hadde ett slags virus på lungene,adenovirus og H-influenza.

Håper gutten din snart blir frisk igjen da...:)

Skrevet

Sånn jeg har forstått det, kan man godt ha feber over lengre tid, uten at dette vises på crp. Da kaller de det bare et virus.. Har man forhøyet crp har man en infeksjon ett eller annet sted, og trenger ofte en antibiotikakur, litt ettersom hvor høy crp. Eldste vår får lett feber opp mot 40 som kan vare en dag eller to, men hun har ikke forhøyet crp, så da går det over av seg selv.

Tar ikke legen din/laboratoriet crp??? Det er jo på den måten de sjekker om det er en infeksjon som trenger behandling eller ei.. Da hadde jeg begynt å lure på legen...

Skrevet

Nei, de gjør ikke det. Legene her er strekt og slitne har liten erfaring med barn og "småting". Derimot er de strålende i mer alvorlige saker.

Laben har jeg ikke vært, men legen min påstår hardnakket at man er ikke syk uten å ha feber og har man feber så er en infeksjon ett eller annet sted i kroppen.. Jaja, skal bare bo her i litt over 1 år til..

Tusen takk for god bedring ønsker og forslag/råd..

Vi er ikke syke bare uvelle og hoster så vi får seg, tar en dag av gangen og ser hvordan det går (det er iallefall ikke akutt dødelig ;P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...