Habby Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg studerer og jobber deltids som renholder, og det er veldig krevende. Vasker (alene) på en buttikk kl 6 om morgen HVERDAG tom lørdager (ca 1t + 15min). Og så vasker jeg i tillegg byggmakker (2t+15 min, 3d i uka), der er vi to stk delt på et stort kontor avdeling, ca 20-25 kontorer (+ toiletter & kjøkken). Jobbene er ganske krevende og slitsomt, mye løfting og bæring. Fortalte arbeidsgiveren at jeg var gravid, men han var ikke så veldig forståelsefull. Jeg er 4+5 idag.. Merker at jeg ikke klarer jobbene, i tillegg til studiene. Hva bør jeg gjøre? Det er vel for tidlig å sykemelde seg ennå?? Er så redd for lille spiren min!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Dette må du prate med legen din, evt om arbeidsgiveren din kan ordne med lettere arbeid nå som du er gravid. Arbeidsgiver er pliktig til å ordne med annet arbeid dersom arbeidet er helsefarlig for deg nå. Legen vil nok velge å sykemelde deg viss arbeidsgiver nekter å gi deg lettere arbeidsoppgaver..
bebi-i-magen Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 eneste jeg vet er at man skal være være forsiktig med og løfte tongt..
Guttemamma75 Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Ikke for å være stygg men det at du ikke klarer jobbene i tillegg til studiene er jo ikke arbeidsgivers problem da... Du er jo bare nesten 5 uker på vei og har vel ikke sååå mye plager at det gjør noe enda.. Jeg ville ventet og sett det an, det er IKKE farlig å jobbe når man er gravid - og det er heller ikke farlig med fysisk arbeid - det eneste er at man etterhvert som man blir større skal være forsiktig med tunge løft... Dersom det etterhvert fortsatt er et problem eller helst et større problem får du snakke med arbeidsgiver ang tilrettelegging.. Evt snakke med legen ang sykemelding..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå