jentebanden Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Det er et relativt lite område på ryggen det er vondt. Jeg kjenner det svir litt hele tiden, og det er vondt når jeg stryker over. Hva i alle dager kan dette være da? Har hatt det i flere uker, og det vises ingenting utenpå. Noen med peiling?
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Søk på helvetesild, og se om det kan stemme på deg.
jentebanden Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 Men det er ingen blemmre eller sår, og de burde vel ha kommet snart hvis det var det?
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Mannen min hadde dette, og hadde sår hud i mange uker. Men det viste jo ikke noe, så han gikk ikke til lege. Men plutselig kom det et lite utslett, ikke særlig blemmer, og ikke så stort. Og det var helvetesild. Gikk over etter noen uker etter utslettet kom. Trenger jo slett ikke være det, bare det jeg kom på når jeg leste innlegget ditt. Håper det forsvinner snart
jentebanden Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2008 Hm, er dette noe man bør oppsøke lege for? Leste noe om behandling, men er det nødvendig? Uansett takk for svar, det passet ganske bra sånn ellers. Men det er ikke VONDT, bare at jeg kjenner det litt hele tiden når klærne gnir seg mot huden.
linneha Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Kan være at det er litt press på nerverøtter i ryggen,eller perifere nerver, som gjør at huden kjennes annerledes (parestesier, følelsesforandringer i hud). Og er det i så tilfelle det så kan det komme av spenning i muskulatur, betent/irritert vev, prolaps...en liten prolaps vil kunne gi symptomer i et lite hudområde (dermatom) avhengig av hvor prolapsen er. Og er det en liten prolaps så er ikke der "farlig", tørker mest sannsynlig inn av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå