Gå til innhold

Hva funker best som smertestillende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 Paracet??

2 Ibux??

Eller en av hver??

Sitter her med en forferdelig tannpine, og får ikke komme inn til tannlegen før i morgen... Trur jeg dauer innen den tid!!

(har spist paracet i 2 dager nå, men syns ikke det hjleper noe særlig!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux er best mot tannsmerter, ta 400-600 mg.

God bedring!

Skrevet

En blanding, tror jeg.

Altså en paracet og en ibux.

Skrevet

det som alltid funket for mens smerter mot meg, var 2 paracet og en 1 ibux, mener jeg det var..

men er jo litt forskjell på tannpine og menssmerter :P

Skrevet

Mot tannpine er Ibux, ibuprofein (eller hvordan det skrives) best.. Da jeg hadde tannpine ringte jeg tannlegen og spurte om de sterke paracetene jeg hadde ville hjelpe, men da sa han at jeg skulle få sterke ibuprofein av han på resept - for det hjalp mye bedre.

Skrevet

Det beste er en ibux og en paracet. De ha forskjellige virkestoffer, og effekten blir nesten som pinex forte. Ibux virker også litt betennelsesdempende. Voltaren er også grei mot tannpine, men den er reseptbelagt tror jeg.

Men om det er skikkelig ille ville jeg tatt kontakt med legevakten og fått noe smertestillende (pinex/paralgin forte) til i morgen. I alle fall så jeg hadde i natt. Tannpine har en tendens til å ta mote fra noen og enhver på nattestid :o(

Skrevet

Tror nok ibux virker best

Skrevet

Takk for svar!

Må gå til innkjøp av Ibux da skjønner jeg. Typisk at vi ikke har det. Har tatt 2 paracet nå i mellomtiden. (Bare synd at det gjør så vond å drikke :P)

Skrevet

Blanding, en ibux og en paracet...

Skrevet

Du MÅ blande!!! du kan ta 100 paracet og de har ikke samme efeekt som en paracet og en ibux sammen. Bruke helst den sterkeste ibuxen (lilla, ikke rosa).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...