Gå til innhold

Bryllup, barn som gjester og alkohol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par av gjestene i bryllupet vårt er to jenter på seks og syv år. Dette er nær familie som jeg er veldig glad i, og derfor vil jeg at de skal få være med. Men så er det dette med alkohol... Alle middagsgjestene får servert vin til maten, og etter det får de en bong. Kaffegjestene får to bonger. Både middagsgjestene og kaffegjestene får en velkomstdrink, og alle står fritt til å kjøpe alkohol i baren. På grunn av disse barna begynner jeg nå å angre fælt på at gjestene får bonger, men invitasjonene er allerede sendt ut, så det er ikke noe å gjøre med det.

Det jeg ihvertfall kommer til å regulere alkoholkonsumet med er å ikke tilby drinker. Ikke like lett å bli beruset på vin, øl og cider.

En løsning på problemet er å sende barna hjem etter middagen, men det virker ganske så urettferdig. De er store nok til å være sent oppe ved en spesiell anledning, og siden de er barn, kan jeg tenke meg at det som skjer etter middagen er mye kjekkere enn selve middagen. Hmmm....

Kan nevne at jeg tror ikke at det kommer til å være veldig kultur for å drikke, men man vet jo aldri. De jeg er mest spent på er de unge, helst kaffegjestene.

Hva gjør dere andre som har barn i bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke gift selv, men det der hadde jeg latt foreldrene vurdere.

Skrevet

Men dette er vel foreldrenes avgjørelse? Om de synst barna ser for mye alkohol/fyll så har de kanskje en barnevakt på lur? Kanskje du kan gjøre foreldrene litt forberedt?

Skrevet

Jeg har vært i diverse store selskap hvor jeg har hatt med barn. Da er det en naturlig ting, som foreldre å trekke seg tilbake når folk blir beruset. Og være forsiktig med alkohol selv, selvsagt. Er foreldrenes ansvar.

Skrevet

Enig med innlegg over. Ikke tenk på dette du, regner med at disse har ansvarlige foreldre som fint er i stand til å vurdere når det er på tide å trekke seg tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...