cocochin med to små Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Når skal man begynne å vaske under/bak forhuden? Man skal jo ikke gjøre det på små babyer, men når må man begynne med det? Noen som vet?
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Nei, du skal ikke gjøre det før de klarer å dra den tilbake selv. Muligens ikke før på barneskolen. Er selvrensende :-)
sedira Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Man skal ikke vaske under forhuden til guttene. Det blir jo ikke skitt under der før de er i tenårene uansett....å da vasker de selv.
roxanne Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Guttene må jo lære det tidligere enn tenårene å vaske seg under forhuden. Noen er jo plaget med sårhet, og da er det viktig å vaske seg godt. Sønnen min på 5 ordner det selv når han dusjer, men på små gutter og guttebayer skal man ikke trekke forhuden tilbake.
cocochin med to små Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2008 Ok! Siden pappaen er omskjært, og det er jeg som har gutten mest, så kan det jo hende det blir meg som må introdusere intimhygienen - så greit å vite når man må vaske hvor..
Fire småtroll Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Er litt forskjell på guttene her, sønnen min på 4 år drar uten problemer forhuden tilbake og skyller den i dusjen (vi bruker ikke såpe eller noe), eldste var nok 6 år før han synes det var greit å trekke forhuden tilbake.. Mener å ha lest at det er vanlig å lære de om denne type vask rundt skolestart-alderen. Hvis forhuden er for trang så de ikke får dratt den tilbake på denne alderen opererer de, har hørt om en som hadde denne lille oprasjonen da han var 7-8 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå