Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 noen med anbefalinger? klarer ikke bestemme oss.. men acta er jo mye billigere tilogmed med base.
Mamman til 2 Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Maxi cosi er mye lettere enn acta også har det vunnet flere tester men det er nok bra seter begge to. Vi har kjøpt maxi cosi pga blandt annet vekten på de. Kjempelett og håndterlig sete!
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er veldig fornøyd med acta graco..syns de er lette og fine også har prisen en god del å si:) men er begge gode seter:)
Linn-pinn05.04.08*fødeklar* Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Vi har kjøpt Maxi Cosi Cabrio Fix og er superfornøyde med det:-) Synes det er lettere, mer håndterlig og praktisk enn mange av de andre setene.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 tror begge setene har sine fordeler. actagraco logico s har en base som kan heves så setet kommer lenger bakover. praktisk om man har veldig skråstilte bakseter. det er litt tungt men man bærer uansett ikke så mye rundt på setet alikevel. det er billigere og absolutt like sikkert som maxi cosi. et stort, solid og sikkert sete som jeg er veldig fornøyd med maxi cosi er lettere i vekt og er enklere å håndtere. det er mindre/tar mindre plass. har fått veldig gode kriterier på både brukervennlighet og sikkerhet. er litt dyrt. begge setene kan settes på div. vognunderstell.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 gode svar her.. men jeg blir ikke sikrere hehe...var et vanskelig valg dette her.. om jeg skal tenke økonomisk eller ei.. kan man bruke basene til de større setene etterpå??
Katharina88*Angelica08 Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har hvertfall kjøpt Maxi Cosi..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Man kan ikke bruke basen til andre seter (iallefall ikke acta trilogic sitt).. Syns valget var vanskelig her og. Vinglet veldig men fant ut at pris på et sete man skal bruke så kort absolutt er et viktig poeng. Under halv pris betalte vi for acta graco kontra maxicosi....! Forskjeller er: Maxicosi går til flere vognunderstell, og flere universalløsninger. Jeg måtte lete etter understell som passet Acta sitt, er stort sett bare acta sine egne vogner. Men med disse er systemet ganske enkelt genialt. Kjøpte en brukt Gracotrille på finn, og kunne fått med trille veldig billig i sverige men var da ikke klar over at dette var et problem.. MEN kjøper du på Happyland på Svinesund (som visstnok har disse setene dritbillig nå) så TA MED TRILLA! Iallefall om du har et stykke fra bilen og er den som handler inn som jeg er.. Ellers er jeg motstander av å bruke bilsete som "vogn" på lengre turer, så dette er kun et must fordi det er langt å gå fra bilen og jeg ofte har med mye og ikke vil la barnet ligge alene langt fra meg lenge av gangen.. MAxicosi er åpen over hodet og kan da i prinsippet brukes lenger enn Acta graco setet i og med at acta er lukket over hodet. MEN jeg vet ikke lengden på ryggen på setet til acta, kan være lengre enn maxicosi for alt jeg vet.. Jeg syns at dette gjør graco setet lunere og for meg virker det tryggere. Selvom man kan bruke maxicosi setet så lenge ørene er nedenfor kanten på setet så ville nok de fleste samme hva bytte før barnet når denne lengden av praktiske hensyn. VEkt spiller jo en rolle og det er tungt å bære barn som veier 10kg i et lite sete. Vekta på Maxicosi og Acta graco er i flg meg tilnærmet lik. Løftet begge i butikken og det er ikke noen betydelig forskjell mellom disse... Og det siste jeg har sett: - Acta graco har en fast kallesjeløsning som virker mer åpen og solskyggende rundt barnet enn hva maxicosi sin gjør - Maxicosi har med rygginnlegg til spedbarn som gjør den noe mindre bratt i sitteposisjon, men samme hva skal de jo ikke sitte lenge i stolen av gangne på starten så.. - De fleste Acta gracoene er i et fint vann(gulp) avstøtende materiale ale goretex som kanskje er lettere å tørke/vaske av? men begge trekk kan jo vaskes da så... Håper dette ga deg noen flere synspunkter i valget ditt;)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Et par andre ting er at begge gjør det bra i test og er sikre. Og jeg hørte noen her inne hevde at man kan stille ryggen på den nyeste acta graco varianten? Kanskje det er basen man stiller som nevnt over, men dette kjenner jeg personlig ikke til. Men kan jo være verdt å sjekke? Begge setene kan fint brukes uten base i bil, men base skal visstnok være tryggere i fht at den er mer stabil og gjør det veldig enkelt å sette setet rett på plass med en gang. Feste sele rundt hysteriske barn er ikke akkurat gøy...!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Vi har nettopp kjøpt Acta graco. Den er på tilbud i Reflex butikkene for tiden. Den skal koste 1999 med base. Koster nå 1399 med base. Jeg synes den virker veldig god :-)
jentahans Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 ja er dette tilbudet som frister meg litt men klarer ikke helt bestemme meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå