sedira Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hei I natt ble jeg beordret på jobb da arbeidsgiveren min ikke hadde andre å sette inn. Jeg jobber i helsesektoren.....64% natt. Det jeg lurer på, får man noe som helst kompensasjon for beordring?eller jobber jeg for vanlig lønn? Håper noen vet litt om dette:)
iznogood Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Du skal ha mer enn vanlig lønn, ja. I alle fall skal du ha 100%. Mulig det kan kverruleres litt siden du ikke jobber 100% (ellers er jo hvaor mye du skal ha i forhold til arbeidsuke, hviletid osv regulert av arbeidsmiljøloven)
2nj♥ Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Du jobber nok for vanlig lønn, om ikke arbeidsplassen din har andre regler. Kun de som jobber 100% som får overtidsbetalt eller ekstra fridag som kompensasjon. Derfor er det billigst for arbeidsplassen å beordre noen i deltidsstilling.
sedira Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2008 hmmm.....sier du det ja:/ det er ingen her som jobber 100% natt. Har hørt det der med at man ikke får kompensasjon når man ikke jobber fullstilling, men tenkte reglene var annerledes for nattvakter. jaja....litt penger blir det alikevel da
2nj♥ Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Hmmm....tror det gjelder alle, men skal ikke si det 100% sikkert. Nei, 100% natt er det vel svært få som jobber. Jeg har 50%-stilling på natt jeg
sedira Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2008 Hadde dødd om jeg skulle jobbe 100% natt ihvertfall.....huff a meg. 50% høres nok mer fornuftig ut ja;)
Northernlights Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Jeg fikk aldri noe ekstra når jeg måtte steppe inn for andre, på beordring. Men det er i USA,da. Jeg kjenner ei som jobber hver eneste natt, 5 netter i uka. Hun jobber også ofte 7 netter i strekk, og tar ALLE ekstravakter hun kan. Uff,hadde ikke jeg klart.
2nj♥ Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Hver eneste natt?? -Kan ikke ha mye til liv utenom da...... Jeg føler jeg er helt i min egen verden de dagene jeg har jobbet natta. Men-men, noen liker det sånn, og bra er jo det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå