Gå til innhold

Jeg blir syk av å holde tankene unna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noe forferdelig vondt oppe i hodet, noe jeg leste om en baby.

Har i flere dager prøvd å skyve tankene og bildene unna, men klarer det ikke alltid. Går hele dagen med ubehag i magen, skikkelig kvalm, føler jeg ikke klarer å puste skikkelig heller, er kortpustet liksom..Hele kroppen er anspent og hjertet føles ubehagelig, som om det dunker for sterkt og for fort. Hva er det som skjer med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hypokonderi kanskje?

Skrevet

Tror ikke det, men takk for at du svarte ihvertfall...

Skrevet

Tenker du nettopp har født en baby? Ofte man da får ekstra sterke følelser for sånt.

Skrevet

Noen måneder siden, men ja.. Føler meg skikkelig dårlig og får det ikke ut av hodet. Vanligvis går ikke nyheter og sånn inn på meg, men dette har satt meg helt ut. Jeg takler det rett og slett ikke.

Skrevet

Hvis du har det sånn, må du virkelig oppsøke lege,før det går enda lengre nedover med psyken din.Da kan det bli enda tyngre å komme seg utav det.

Ofte rundt fødsler, så utløser det gamle minner fra fks barndommen, som er fortrengt.-Ting man kanskje som voksen ikke engang husker.

Så det er ikke umulig at du har opplevde noe dramatisk som barn,som fikk satt igang tankene dine da du så det du så..

Skrevet

Trykket så fort, at jeg kom borti anonymknappen. Men det var ikke nødvendig.

Håper du oppsøker hjelp!

Skrevet

Hei.

Først en trøsteklem til deg, det er ikke lett å ha det sånn. Synes du skal ta kontakt med lege og snakke med han. For meg høres det ut som angst - har slitt med det selv.

Husk at det er ikke farlig selvom det kan føles som man ikke får puste og hjertet banker febrilsk. Likevel kan legen rettlede deg videre og du kan få henvisning videre til samtale.

Er det andre ting rindt deg dom er endret? Har du det vanskelig ellers?

Er man sliten og nedkjørt kan angsten fortere få grobunn enn om man er på topp.

Kjempemasse lykke til.

Skrevet

Jeg har det også slik etter å ha lest om de som lot ungen sin sitte fastspent i en bilstol i 8 dager og dø av sult. gråter ennå når jeg tenker på de lidelsene babyen hadde før han døde.Jeg tenker på han hele tiden. Samboeren min synes jeg er blitt helt rar. Har alltid vært følsom, men nå klarer jeg ikke høre om barn, særlig babyer som har det vondt. Reagerer som det skulle vært noen jeg kjente eller min egen( har en på 6 mnd).

Skrevet

Bra du skal til psykolog. Det vil hjelpe deg med å sortere tankene. Jeg tror ikke det er unormalt å føle slik, jeg har det også slik til tider. Jeg hater å lese om slike ting og blir skikkelig følsom. Kan gråte meg i søvn når ingen ser det. Men det er nok en del av det å være mamma også. Man tenker helt annerledes, man føler helt annerledes. Siden du har nettopp født er du ekstra følsom nå. Så langt du klarer, bør du prøve å la være å lese om slike ting. For dessverre så skjer det mye rart rundt om i verden. Du bør i alle fall ikke fortrenge følelsene dine, hvis du sliter med litt angst og depresjoner. Du bør faktisk tenke en del på det for å få det ut av systemet. Du trenger å gråte gråte gråte. Og det er ingen skam å gjøre det.

Livet ditt og følelsene dine er nok for alltid forandret etter å ha fått baby, men til det bedre. Du må prøve å se det positive i det. Kanskje du kan gjøre noe godt ut av de følelsene du har. Kanskje du trenger å hjelpe noen som trenger det?

Håper du får det bedre snart:)

Skrevet

Kanskje du føler deg bedre om du skriver et brev til foreldrene til barnet som sultet ihjel.Du kan sende brev til fengselet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...