Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Har i utgangspunktet tenkt å ha sanger som takk for maten osv. under middagen,men når jeg tenker meg om ,så er det kanskje litt kjedlig? eller? hva synes dere? er litt i tvil her...
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 vi vil ikke ha det, jeg synes ikke noe om sånn sang opplegg... men det er jo smak og behag det.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Har dere kun taler da? jeg synes egentlig taler er mer "behagelig" enn alle disse sangene... var i et brylllup for en stund siden,og da fikk jeg følelsen av at sangene var noe vi "bare måtte igjennom" hehe.. så vurderer å bare droppe sangene.. HI
Mamman til Mari Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Hei! Jeg synes det er litt kjedelig jeg altså, enda jeg liker godt å synge... Men synes det blir litt upersonlig med sanger som er sunget i 100-vis av bryllup før liksom. Er jo litt annerledes hvis en er flink til å dikte og kan dikte en personlig vri på sangene. Det skal legges til i sikkert 10 av de 14 bryllupene jeg har vært i, har det vært slike sanger. For vår del tenker vi at det blir nok av taler, så en 3-4 sanger i tillegg, ville gjort middagen enda lengre..... Så det kommer kanskje an på hvor mange som står på talelista også. I et av bryllupene vi var i var det allsanger som Kjærlighetsvisa og Tir n'a noir. Synes det var vel så koselig som ferdigdiktede "kaffesanger". Det var min mening altså, men alle må jo gjøre det som passer for seg :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 hos oss er all planlagt allsang før kl 23 uønsket!!!! Etter kl 23 er det hjertelig velkommen! Vi vil jo gjerne at gjestene stemmer i til de gode schlagerne på dansegulvet.
Vannmann35 Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Regner med at noen har lagd sanger for oss, så de kommer vi jo til å synge :-) Ellers har vi nok ikke planer om kaffesanger og sånt men... Var i et bryllup hvor de hadde det og det bidro til å løsne litt på stemningen og fikk folk til å le litt over hvor falskt det lød... Så ikke sikkert det er en du idé egentlig...
brooklyn Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 vi hadde ingen sanger i det hele tatt, noe mamma synes var trasig, så hun dro i gang sang-skåler et par ganger. Mine svigerforeldre er ikke helt på taleren, så de hadde laget sang til min mann. Det var det eneste sang-innslaget vi hadde. fungerte aldeles utmerket uten lange bamsefar-i-lia-sanger på 8 vers.
mto2 Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Eg er ikkje så begeistra for songar under middagen, men sidan det ikkje er nokon som vil tale i min familie, er sang einaste alternativet. Men vil prøve å begrense det.
You can call me Dårris Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Vi skal ikke ha allsang, og har opplyst om det på innbydelsene. Hver sin smak, men for vår del så føles det ubehagelig med "tvunget" sang, så vi dropper det helt:)
Eline på vei med nummer to Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er ikke så fryktelig begeistret. Tror ikke vi kommer til å ha slike standars "takk for maten"-sanger etc, men jeg gidder ikke krangle med foreldre/svigerforeldre om egendiktede sanger til oss, hvis de har så lyst til å bruke tid til det så får de gjøre det. Kommer heller til å be om at de ikke blir for lange rett og slett For min del handler det rett og slett bare å "pick my fights"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå